Política

estats units

Jura el càrrec Ketanji Jackson, primera jutgessa afroamericana del Suprem dels EUA

El seu nomenament no canvia la composició del tribunal, que manté la majoria conservadora (6 jutges) enfront dels progressistes (3 magistrats)

Ketanji Brown Jackson s’ha convertit aquest dijous en la primera dona afroamericana a ocupar un seient del Tribunal Suprem dels Estats Units després de jurar el seu càrrec com a jutgessa d’aquesta institució.

El jurament de Jackson s’ha produït aquest migdia en la seu del Suprem, just quan es feia efectiva la sortida del seu antecessor, el jutge Stephen Breyer, que ha decidit retirar-se.

Amb l’elecció de Ketanji Brown Jackson, el president dels Estats Units, Joe Biden, va complir la seva promesa de nominar a una dona afroamericana per a ocupar un lloc en el Suprem.

En un acte que a penes ha durat uns minuts, la nova jutgessa progressista del Suprem ha complert amb el doble jurament per a prendre possessió del seu càrrec. Primer ha jurat lleialtat a la Constitució davant el president del Suprem, John Roberts, i després ha jurat complir amb les obligacions del seu càrrec davant el jutge sortint Breyer.

L’arribada de Jackson a la màxima cort no canviarà la seva composició ideològica, ja que amb sis jutges de tendència conservadora i tres progressistes està més inclinat a la dreta que en cap moment des de la dècada de 1930.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Míriam Nogueras serà la candidata de Junts al Congrés

barcelona

El fins ara alcalde d’Alcarràs renunciarà a l’acta de regidor

barcelona

El govern espanyol torna a tancar la porta al traspàs de la xarxa ferroviària

barcelona

Acord de govern tripartit a Roses del PSC, Junts i Gent del Poble

Roses
CONFLICTE BÈL·LIC A L’EST D’EUROPA

Rússia es debat entre defensar la frontera i avançar al Donbàs

Barcelona
PAÏSOS BAIXOS

Els Països Baixos plantegen descomptes per als joves en el lloguer si ajuden els més grans

Barcelona
Rússia

Una nena morta en un bombardeig rus a Dnipro

Barcelona

Els comuns presenten un recurs per reclamar 150 vots d’una mesa a Ciutat Vella

BARCELONA
xina

Hong Kong intenta recordar Tiananmen entre detencions i silenci

Hong Kong