Política

conflicte bèl·lic a l’est d’europa

Els EUA destinen 820 milions de dòlars en una nova ajuda militar a Ucraïna

L’ajuda nord-americana des de l’inici de la guerra el passat 24 de febrer s’apropa ja als 7.000 milions de dòlars

El govern estatunidenc ha anunciat aquest divendres un paquet d’ajuda militar a Ucraïna per valor de 820 milions de dòlars, que eleva a gairebé 7.000 milions de dòlars el suport aportat des de l’inici de la invasió russa el passat 24 de febrer.

El secretari d’Estat estatunidenc, Antony Blinken, ha detallat en un comunicat que hi ha 50 milions de dòlars en armes i material d’autodefensa i altres 770 milions en fons per a la Iniciativa d’Ajuda per a la Seguretat d’Ucraïna.

“Els ucraïnesos continuen lluitant pel seu país i els Estats Units es mantenen al seu costat”, ha apuntat el cap de la diplomàcia, segons el qual l’últim exemple de la “brutalitat” a la qual s’enfronten ha estat l’atac d’aquest dilluns contra el centre comercial de Krementxuk, en el qual van morir almenys 18 persones.

Blinken ha destacat que, pocs dies abans que els Estats Units celebri la seva pròpia independència aquest 4 de juliol, el seu país continua compromès amb la independència, seguretat, sobirania i integritat territorial d’Ucraïna.

El president estatunidenc, Joe Biden, va anunciar el passat 15 de juny un paquet d’ajuda de 1.000 milions de dòlars, mentre que el Pentàgon va sumar un altre de 450 milions el 23 de juny, que incloïa el sistema de míssils que Kíiv portava reclamant des de fa setmanes.

A més, durant la cimera de l’OTAN d’aquesta setmana a Madrid, el mandatari va informar d’un augment de la presència militar del seu país a Europa, en concret a Polònia, Romania, Espanya, Itàlia, el Regne Unit i Alemanya, a més de la regió “bàltica”, en resposta a la invasió russa.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

política

El PSC reclama millores al carrer Sant Medir de Fontajau

girona

El PP veu l’independentisme “incompetent” amb la clau de la governabilitat espanyola

BARCELONA
estat espanyol

La fiscalia rebutja paralitzar les exhumacions de víctimes del franquisme a Cuelgamuros

barcelona

Carrizosa centra el debat en Pedro Sánchez i Aragonès li recorda que està al Parlament

BARCELONA
conflicte bèl·lic a l’est d’europa

Kíiv diu que exmercenaris de Wagner han tornat a combatre a Ucraïna

barcelona
corea del nord

Corea del Nord deporta el soldat nord-americà que va entrar al seu territori

barcelona
política

Aliança Catalana es queda sol defensant un manifest sobre el 17-A durant el ple de Ripoll

ripoll
debat de política general

Comuns també retreu a ERC que governi fent equilibris a totes bandes

barcelona
POLÍTICA

L’alcalde de Girona acusa l’Estat de desatendre la ciutat

Girona