Política

estats units

Biden respon a Xi que la política dels EUA cap a Taiwan no ha canviat

El president nord-americà reitera que els EUA s’oposen enèrgicament als esforços unilaterals per a canviar l’statu quo a la zona

El president estatunidenc, Joe Biden, ha dit aquest dijous al seu homòleg xinès, Xi Jinping, que la política dels Estats Units cap a Taiwan “no ha canviat” i que el seu govern continua oposant-se “enèrgicament” a qualsevol esforç unilateral per a canviar l’statu quo.

“Sobre Taiwan, el president Biden ha subratllat que la política dels EUA no ha canviat i que els Estats Units s’oposen enèrgicament a esforços unilaterals per a canviar l’statu quo o soscavar la pau i l’estabilitat en l’estret de Taiwan”, que separa la Xina de l’illa, segons ha indicat la Casa Blanca en un comunicat.

La trucada telefònica entre els dos líders s’ha produït enmig de tensions renovades per un possible viatge a Taiwan de la presidenta de la Cambra de Representants, la demòcrata Nancy Pelosi, i després que el maig el mateix Biden fes uns comentaris que semblaven trencar amb la política d’“ambigüitat estratègica” que ha mantingut tradicionalment Washington.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

L’oposició en ple demana la dimissió de l’alcalde de Palamós

PALAMÓS
conflicte bèl·lic a l’est d’europa

Rússia llança una nova onada massiva de drons i míssils contra els ports d’Odessa

barcelona

El TC tomba el recurs de Vox contra la designació dels senadors del Parlament

BARCELONA

Suspès el judici per les agressions de 28 ultres a la Diada del País Valencià del 2017

VALÈNCIA

La UdG denuncia al jutjat la infiltració policial

GIRONA

ERC dona per feta l’amnistia i avisa que vol el referèndum

BARCELONA

Sánchez reivindica la decisió de permetre l’ús de les llengües cooficials al Congrés

Barcelona

Feijóo s’estrena a la tribuna del Congrés en una investidura sense suports garantits

Barcelona

Gamarra nega que el PP apel·li al transfuguisme

Barcelona