Política

El TC anul·la l’admissió a tràmit de les resolucions del Parlament sobre l’autodeterminació i la monarquia del 2019

El tribunal dona la raó a Cs i declara que els acords de la Mesa van vulnerar els seus drets

El Tri­bu­nal Cons­ti­tu­ci­o­nal ha anul·lat l’admissió a tràmit per part de la Mesa del Par­la­ment de les reso­lu­ci­ons sobre l’exer­cici del dret a l’auto­de­ter­mi­nació i la repro­vació de la monar­quia de la tar­dor del 2019. L’alt tri­bu­nal ha resolt a favor del grup par­la­men­tari de Ciu­ta­dans, que va por­tar els acords de la Mesa del Par­la­ment davant de la justícia en con­si­de­rar que s’havien vul­ne­rat els seus drets. La decisió del TC, amb el vot par­ti­cu­lar de dos magis­trats, estima el recurs d’empara de Cs i declara que els acords de la Mesa del 29 d’octu­bre i el 5 de novem­bre del 2019 van vul­ne­rar el seu dret a exer­cir les fun­ci­ons repre­sen­ta­ti­ves.

També declara la nul·litat de les deci­si­ons i actu­a­ci­ons de la pre­sidència del Par­la­ment dels dies 7,8 i 12 de novem­bre.

La decisió del TC arriba una set­mana abans que els dies que està pre­vist que comenci al TSJC el judici que jut­jarà qua­tre exmem­bres de la Mesa del Par­la­ment per deso­bediència, entre ells l’expre­si­dent Roger Tor­rent. El judici con­tra Tor­rent, Eusebi Camp­de­padrós, Josep Costa i Adri­ana Del­gado està pre­vist del 5 al 7 d’octu­bre.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia