Política

Estat espanyol

Lesmes formalitza la seva dimissió

El president del CGPJ comunica la seva renúncia al rei i el cessament serà efectiu quan es publiqui al BOE

El Suprem lamenta que hagi hagut de donar aquest pas i requereix a les Corts que acabin amb aquest “desastre institucional”


El president del Consell General del Poder Judicial (CGPJ) i del Tribunal Suprem (TS), Carlos Lesmes, ha comunicat aquest dilluns al rei Felip VI que renuncia al seu càrrec davant del bloqueig de la renovació de l’òrgan de govern dels jutges, que té el mandat caducat des de fa gairebé quatre anys.  

D’aquesta manera, Lesmes ha formalitzat la decisió que ja va anunciar diumenge al vespre.

 Lesmes també ha comunicat la seva dimissió al president del govern espanyol, Pedro Sánchez, a través del Ministeri de Justícia, als vocals del CGPJ, a la sala de govern del Suprem i als presidents de Congrés, Senat i TC.

El cessament serà efectiu quan es publiqui el decret que ho reculli al Butlletí Oficial de l’Estat (BOE).


“Desastre institucional”
La sala de govern del TS ha reiterat el seu suport a Lesmes i ha “lamentat” que s’hagi vist abocat a “donar aquest pas”. Després de conèixer la renúncia efectiva de Lesmes, la sala “es considera obligada a manifestar públicament el seu més profund pesar i el de tots els magistrats del Tribunal Suprem per la situació, sense precedents en la experiència constitucional d’Espanya, que l’ha dut a prendre aquesta decisió”, afegeix en un comunicat.

El tribunal critica que el bloqueig de gairebé quatre anys a la renovació dels òrgans “no només porten en particular el Tribunal Suprem a una situació límit, sinó que suposen, a més de la deslegitimació del propi CGPJ, perjudiquen la imatge del Poder Judicial i afecten greument la mateixa Constitució”.

És per això que requereixen al Congrés dels Diputats i al Senat que compleixin la seva obligació de designar els vocals del CGPJ i “posin punt i final immediatament a aquest desastre institucional”.



[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Aragonès: “Exigim conèixer la veritat”

Aragonès: “Exigim conèixer la veritat”

Barcelona
XAVI PAZ PENCHE
ALCALDE DE MOLINS DE REI (PSC)

“Ha estat el mandat més important en recuperació del nostre patrimoni històric”

molins de rei
conflicte bèl·lic a l’est d’europa

Putin i Xi reforcen l’aliança, però s’encallen amb Ucraïna

Catalangate

La ponent de Pegasus critica l’Estat per no investigar l'espionatge

Política

Cinc anys del ple més trist

barcelona
SEGURETAT

Nova reestructuració dels Mossos per crear noves comissaries i atendre nous delictes

BARCELONA
tribunals

Llarena manté els delictes a Puigdemont

barcelona
Política

Tamames es buida per Frankenstein

MADRID

Inventari de l’espoli de Caldes

Caldes de Montbui