Política

política

PP i PSOE rebutgen una moció per oficialitzar el català a Europa

La moció demanava anar més enllà de la petició del govern espanyol perquè el català sigui llengua d’ús al Parlament europeu

PSOE i PP han tancat la porta al Senat a una moció de Junts per fer del català llengua oficial de la Unió Europea. Amb el suport d’ERC, Bildu, PNB, la proposta ha estat rebutjada amb els vots del PP i Vox i l’abstenció del PSOE. En la moció presentada pel portaveu de Junts a la cambra alta, Josep Lluís Cleries demanava que el paper del català anés més enllà del de llengua d’ús al Parlament europeu que s’ha compromès a demanar el govern espanyol per tal que una modificació del tractat de la unió permeti convertir-la en llengua oficial.

Cleries ha recordat que el català és la novena llengua amb més parlants a la UE i que “no hi ha cap base legal que no permeti a un Estat declarar més d’una llengua oficial a la Unió Europea”. El senador republicà Jordi Martí demana que els catalanoparlants tenen dret “a no ser tractats com a ciutadans de segona”. Per la seva banda, el senador del PSC, Santiago José Castellà, ha advertit que el català serà llengua oficial si les forces “catalanes anem juntes construint els consensos i les complicitats necessàries” i ha acusat Cleries d’utilitzar la llengua per guanyar uns vots.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Monistrol de montserrat

La victòria del PP porta el segell ‘made in Albiol’

monistrol de montserrat
Estats Units
La política migratòria

Canvi de vies als EUA

Los Angeles
política

Junts i ERC renoven l’acord a la Diputació de Girona i la treuen del tauler

GIRONA
GIRONA

La negociació Guanyem-Junts a Girona exclou ERC

girona

Els Comuns s’allunyen del pacte amb el PSC a Palafrugell

PALAFRUGELL
Palamós

ERC negocia amb Ferrés a Palamós i obre el camí a especulacions

La Bisbal d’Empordà

ERC de la Bisbal ofereix l’alcaldia a Junts, que s’hi nega, i enerva a la CUP

la bisbal d’empordà
Un sorteig desfà l’empat per la majoria absoluta a favor de Junts
Sarroca de Bellera

Un sorteig desfà l’empat per la majoria absoluta a favor de Junts

Sarroca de Bellera
ERC rebutja un pacte amb el PSC i en promou un amb Junts i SiF
cervera

ERC rebutja un pacte amb el PSC i en promou un amb Junts i SiF

CERVERA