Política

PREMIS NOBEL

Proposaran Erdogan per al premi Nobel de la Pau per la seva mediació a Ucraïna

Segons el ministre d’Afers Estrangers hongarès, Péter Szijjártó, el president turc ha estat l’únic líder que fins ara ha portat a terme una “mediació reeixida” en el conflicte bèl·lic a l’est d’Europa

L’Organització d’Estats Túrquics proposarà que el president turc, Recep Tayyip Erdogan, sigui postulat al Premi Nobel de la Pau pels seus esforços per la pau entre Ucraïna i Rússia, ha dit avui a Budapest el ministre d’Afers Estrangers hongarès, Péter Szijjártó.

“Hi ha una iniciativa del Consell de Savis de l’Organització d’Estats Túrquics que consisteix a concedir el Premi Nobel de la Pau al President Erdogan”, ha afirmat Szijjártó davant la premsa després de la trobada a Budapest amb el seu homòleg turc, Mevlut Çavusoglu.

Segons el ministre hongarès, Erdogan ha estat l’únic líder que fins ara ha portat a terme una “mediació reeixida” a la guerra d’Ucraïna.

Szijjártó ha al·ludit que Turquia va aconseguir mediar, juntament amb les Nacions Unides, en el pacte entre Ucraïna i Rússia per reiniciar les exportacions de cereals des de ports ucraïnesos a través del Mar Negre.

Segons el líder de la diplomàcia hongaresa, la pau a Ucraïna només es podrà aconseguir amb negociacions, cosa que ha demostrat la mediació de Turquia.

L’Organització d’Estats Túrquics va ser creada el 2009, i està formada per Turquia, Azerbaidjan, Kazakhstan, Kirguizistan i Uzbekistan i compta com a membres observadors a Hongria, des del 2018, i a la República Turca del Nord de Xipre, des del 2022.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

conflicte bèl·lic a l’est d’europa

Forces ucraïneses també progressen “en unes certes zones” de Bakhmut, segons Kiív

barcelona
catalangate

La ponent europea del cas Pegasus denuncia l’intent de desacreditar la investigació de Citizen Lab

barcelona
guerra a ucraïna

La UE aprova un pla per accelerar l’enviament de munició a Ucraïna

barcelona
conflicte bèl·lic a l’est d’europa

Noruega i 17 estats de la UE signen un acord per accelerar l’entrega de munició a Ucraïna

barcelona

La CUP de Llagostera es compromet a no pactar amb el PSC

LLAGOSTERA
catalangate

Amnistia i Rights International denuncien manca de transparència del govern espanyol

Barcelona

Aragonès entrega a l’expresidenta de Xile Bachelet el Premi Joan Alsina de Drets Humans

BARCELONA

Junts de Maià de Montcal presenta tota la llista

MAIÀ DE MONTCAL
estat espanyol

ERC, EH Bildu i el BNG reclamen una investigació sobre la participació espanyola a la guerra de l’Iraq

barcelona