Política

Mancomunitat al Lluçanès abans de la nova comarca el 2027

El govern presenta als alcaldes la iniciativa de posar en funcionament el nou òrgan de govern mentre els municipis que van oposar-s’hi en la consulta del 2015 decideixen què volen fer

Quatre anys de marge dona el govern als municipis que el juliol del 2015 van decidir que no volien que es convertís en una nova comarca a Catalunya per posicionar-se i decidir què volen fer. El mentrestant es gestionarà amb la creació abans d’acabar l’any d’una mancomunitat de municipis que, durant els propers quatre anys, serviria per fer la “transició” cap a la nova comarca. Així ho ha explicat el secretari d’Administracions Locals, David Rodríguez, en una reunió amb els alcaldes aquesta tarda, segons informa l’ACN.

El primer pas del govern serà portar al Parlament el projecte de llei de creació del Lluçanès on s’establirà tot aquest calendari perquè la comarca sigui una realitat el 2027. L’objectiu és que aquesta llei es pugui votar abans de les municipals del mes de maig. Els alcaldes han rebut amb satisfacció la proposta. Fa tres setmanes el propi Rodríguez va recollir les opinions dels alcaldes dels 13 municipis que haurien de formar part de la nova comarca per veure quina seria la millor fórmula i aquest dijous els ha presentat la proposta en ferm. En declaracions a la sortida de la reunió, Rodríguez ha explicat que s’ha intentat “satisfer el màxim de sensibilitats possibles” i s’ha elaborat una proposta que compleixi dos requisits. D’una banda, “donar resposta a la consulta del 2015 i fer-ho d’una manera que faciliti la comoditat del conjunt d’alcaldes” i, de l’altra, “que la transició permeti gestionar bé el canvi de comarca”.

El president del Consorci del Lluçanès i alcalde d’Oristà, Marc Sucarrats, ha valorat positivament la proposta i creu que ha recollit les opinions dels alcaldes. “És un tema complex, però creiem que ha plasmat el que vam demanar que és no crear una comarca en dos dies i no fer un ’copiar i enganxar’ de la llei”, ha exposat. En aquest sentit, ha celebrat que es doni aquest marge de quatre anys per “intentar fer les coses bé” i, sobretot, “per adaptar-les a la realitat del territori”. Creu que, amb la proposta actual, “es podran sumar municipis on el resultat va ser negatiu”.

A Santa Maria de Merlès, que forma part del Berguedà, ha tornat a rebutjar formar-se part votant-ho en un ple extraordinari. a la consulta del 2015 el ‘sí‘ es va imposar en vuit dels municipis (Alpens, Lluçà, Olost, Oristà, Perafita, Prats del Lluçanès, Sant Martí d’Albars i Sobremunt), mentre que el ‘no’ va guanyar a la majoria dels municipis, limítrofs amb altres comarques, com Sant Bartomeu del Grau, Sant Agustí de Lluçanès, Sant Boi de Lluçanès, Sant Feliu Sasserra i Santa Maria de Merlès.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

ELECCIONS GENERALS

Marta Madrenas apunta a cap de llista de Junts al Congrés per Girona

girona

Junts s’obre al front comú si és per fer la independència

BARCELONA

Aragonès fa una crida a refer la unitat per l’ascens del PP i Vox

barcelona

Colau descarta les estatals; pacte a tres o nova etapa

barcelona
política

Arxivat el cas del suport d’Anonymous a l’independentisme

barcelona
GIRONA

Junts cau a tercera força per primera vegada a Girona

girona
SANTA CRISTINA D’ARO

Josep Xifre arrasa ERC i Junts, i governarà amb majoria absoluta

santa cristina d’aro
Ripoll

La ultradreta va fent via cap a un govern municipal en minoria

Ripoll
CALDES DE MALAVELLA

Som Caldes no pactarà negociant “cadires”, sinó programes

CALDES DE MALAVELLA