Política

Herrera diu que ICV és l'única que port garantir més inversió en Rodalies

Eleccions 9 de març

El can­di­dat d'ICV-EUiA al Congrés, Joan Her­rera, ha adver­tit avui que l'única manera de garan­tir que en la pròxima legis­la­tura hi hagi més inversió a la xarxa cata­lana de Roda­lies i que el tren con­ven­ci­o­nal sigui una pri­o­ri­tat és acon­se­guir que la coa­lició tin­gui més força a Madrid.

"Exis­teix el risc que el PSOE es quedi amb les mans lliu­res i, si això passa, tin­drem més Mag­da­lena Álva­rez (minis­tra de Foment) i menys tren con­ven­ci­o­nal. Un govern que pre­su­mirà dels quilòmetres del TGV, però que s'obli­darà del tren que agafa la gent cada dia", ha asse­gu­rat Her­rera en un acte elec­to­ral a l'estació inter­mo­dal de Cor­nellà de Llo­bre­gat.

Reo­ri­en­tar les polítiques
El cap de llista per Bar­ce­lona ha indi­cat, en aquest sen­tit, que només si ICV-EUiA és més forta al Congrés es podrà acon­se­guir que hi hagi un canvi de pri­o­ri­tats, una reo­ri­en­tació de les polítiques i que, en defi­ni­tiva, les xar­xes regi­o­nals i de roda­lies rebin la inversió necessària per con­ver­tir-se en unes infra­es­truc­tu­res dig­nes del segle XXI.
Her­rera ha denun­ciat que l'actual situ­ació de "degra­dació" que pateix la línia de fer­ro­car­ril con­ven­ci­o­nal a Cata­lu­nya és fruit de la desídia dels suc­ces­sius governs del PP i el PSOE, amb la com­pli­ci­tat de CiU, que durant anys han pri­o­rit­zat la inversió en l'alta velo­ci­tat, en detri­ment de Roda­lies, mal­grat ser el trans­port que uti­litza la majo­ria de la població.

Per fer pos­si­ble aquest canvi de pri­o­ri­tats, la coa­lició eco­so­ci­a­lista pro­posa impul­sar una "llei de mobi­li­tat sos­te­ni­ble" que per­meti "posar al dia" la xarxa de Roda­lies mit­jançant la cons­trucció de 400 nous quilòmetres de vies i la posada en marxa de setze noves línies de tren.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.