Política
Herrera diu que ICV és l'única que port garantir més inversió en Rodalies
Eleccions 9 de març
El candidat d'ICV-EUiA al Congrés, Joan Herrera, ha advertit avui que l'única manera de garantir que en la pròxima legislatura hi hagi més inversió a la xarxa catalana de Rodalies i que el tren convencional sigui una prioritat és aconseguir que la coalició tingui més força a Madrid.
"Existeix el risc que el PSOE es quedi amb les mans lliures i, si això passa, tindrem més Magdalena Álvarez (ministra de Foment) i menys tren convencional. Un govern que presumirà dels quilòmetres del TGV, però que s'oblidarà del tren que agafa la gent cada dia", ha assegurat Herrera en un acte electoral a l'estació intermodal de Cornellà de Llobregat.
Reorientar les polítiques
El cap de llista per Barcelona ha indicat, en aquest sentit, que només si ICV-EUiA és més forta al Congrés es podrà aconseguir que hi hagi un canvi de prioritats, una reorientació de les polítiques i que, en definitiva, les xarxes regionals i de rodalies rebin la inversió necessària per convertir-se en unes infraestructures dignes del segle XXI.
Herrera ha denunciat que l'actual situació de "degradació" que pateix la línia de ferrocarril convencional a Catalunya és fruit de la desídia dels successius governs del PP i el PSOE, amb la complicitat de CiU, que durant anys han prioritzat la inversió en l'alta velocitat, en detriment de Rodalies, malgrat ser el transport que utilitza la majoria de la població.
Per fer possible aquest canvi de prioritats, la coalició ecosocialista proposa impulsar una "llei de mobilitat sostenible" que permeti "posar al dia" la xarxa de Rodalies mitjançant la construcció de 400 nous quilòmetres de vies i la posada en marxa de setze noves línies de tren.
"Existeix el risc que el PSOE es quedi amb les mans lliures i, si això passa, tindrem més Magdalena Álvarez (ministra de Foment) i menys tren convencional. Un govern que presumirà dels quilòmetres del TGV, però que s'oblidarà del tren que agafa la gent cada dia", ha assegurat Herrera en un acte electoral a l'estació intermodal de Cornellà de Llobregat.
Reorientar les polítiques
El cap de llista per Barcelona ha indicat, en aquest sentit, que només si ICV-EUiA és més forta al Congrés es podrà aconseguir que hi hagi un canvi de prioritats, una reorientació de les polítiques i que, en definitiva, les xarxes regionals i de rodalies rebin la inversió necessària per convertir-se en unes infraestructures dignes del segle XXI.
Herrera ha denunciat que l'actual situació de "degradació" que pateix la línia de ferrocarril convencional a Catalunya és fruit de la desídia dels successius governs del PP i el PSOE, amb la complicitat de CiU, que durant anys han prioritzat la inversió en l'alta velocitat, en detriment de Rodalies, malgrat ser el transport que utilitza la majoria de la població.
Per fer possible aquest canvi de prioritats, la coalició ecosocialista proposa impulsar una "llei de mobilitat sostenible" que permeti "posar al dia" la xarxa de Rodalies mitjançant la construcció de 400 nous quilòmetres de vies i la posada en marxa de setze noves línies de tren.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.