Política

guerra a ucraïna

Kíiv denuncia bombardejos russos en plenes feines de rescat a Kherson

Zelenski visita la regió inundada per la voladura de la presa

La xifra de desplaçats ja supera els 6.000

El president d’Ucraïna, Volodímir Zelenski, ha visitat aquest dijous la regió inundada de Kherson per primer cop des de la voladura de la presa de Kakhovkaka, dimarts passat. “És important calcular els danys i assignar fons per compensar els residents afectats pel desastre”, ha escrit el mandatari en el seu compte de Telegram.

La tragèdia no para de créixer. S’han comptabilitzat les primeres víctimes mortals per les inundacions, l’aigua ja ha negat almenys 30 municipis i, segons les autoritats de Kíiv i les de la zona ocupada per Rússia, la xifra de desplaçats supera els sis mil.

Les forces russes han estat acusades per les autoritats de Kíiv aquest dijous de bombardejar Kherson i les altres zones de la riba del Dniéper en plenes feines de rescat dels afectats per les inundacions causades per la destrucció de l’envasament. Ho ha denunciat el mateix Zelenski i també l’assessor de la seva oficina presidencial, Mykhailo Podolyak.

“L’evacuació continua. Sota el foc! L’artilleria russa continua disparant, sense que importi res. Salvatges”, ha dit Zelenski, que ha tornat a qualificar “d’acte terrorista” rus la voladura de l’envasament i la Central Hidroelèctrica.

Rússia, que ha vist com el territori sota el seu control ha resultat més afectat per les inundacions provocades pel desbordament de la presa, ha contestat davant el Tribunal de Justícia de la Haia en acusar Kíiv de volar la presa amb “atacs d’artilleria”.

D’altra banda, quan es compleixen 470 dies des de l’inici de la invasió russa d’Ucraïna, les forces de Kíiv han reprès aquest dijous la iniciativa en el front, on Rússia i mitjans occidentals informen sobre l’inici de la seva anunciada contraofensiva.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Palamós

Puig manté el silenci a Palamós i l’oposició comença a orquestrar la pinça per fer-lo plegar

PALAMÓS

Sánchez demana pas i no perd l’ànim pel xoc amb ERC i Junts

madrid

Acord independentista per no investir Sánchez si no avança cap al referèndum

barcelona
Europa central
Processos electorals

Polònia contra tots

Berlín
XAVIER MASGRAU,
ALCALDE D’ÒRRIUS

“Volem donar veu al poble”

BARCELONA
politica

Entitats cristianes reproven César García Magán per les seves declaracions contra l’amnistia

barcelona
estats units

Fracassa el pla dels republicans dels EUA per a evitar un tancament de govern

Els bisbes catalans repliquen la Conferència Episcopal i demanen “neutralitat” davant una possible llei d’amnistia

barcelona
conflicte al caucas

L’Azerbaidjan deté l’exministre de Defensa d’Alt Karabakh

barcelona