Política

El govern espanyol demana a l’Europol que desvinculi l’independentisme del terrorisme

Era una de les condicions exigides per Junts per obrir negociacions per a la investidura de Sánchez

El govern espanyol ha demanat a l’Europol “clarificar la naturalesa dels extremismes violents” amb l’objectiu de desvincular l’independentisme del terrorisme, tal com recollia l’informe anual de l’agència policial sobre la situació del terrorisme a la Unió Europea (UE). Aquesta és una de les exigències que Carles Puigdemont va enumerar a principis de setembre com a condició al PSOE per obrir negociacions de cara a la investidura de Pedro Sánchez.

Segons ha avançat El Mundo i ha confirmat l’ACN, l’executiu espanyol ha enviat a l’Europol una carta en què trasllada “totes les circumstàncies per clarificar la naturalesa dels extremismes violents referenciats i la seva classificació com a tals segons els estàndards internacionals en la matèria”.

L’informe que vinculava l’independentisme al terrorisme era el de la Situació i Tendències del Terrorisme a la UE, publicat al juny, i que apuntava a l’independentisme català i el basc com “els més actius i violents” de l’Estat.

La carta la signa el director del Centre d’Intel·ligència contra el Terrorisme i el Crim Organitzat (CITCO), Manuel Navarrete, i va dirigida a la directora executiva de l’Europol, Catherine De Bolle. En el text, el CITCO remarca que “en l’actualitat les úniques organitzacions declarades terroristes pels tribunals espanyols són ETA i Resistència Galega”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

llei d’amnistia

Bolaños es desplaça a Brussel·les per explicar la llei d’amnistia a Reynders i Jourova

barcelona
perú

El Constitucional del Perú diu que Fujimori ha de ser alliberat

barcelona

Socialistes i Més recorren al TC el decret a les Illes contra el requisit del català a la sanitat

BARCELONA
conflicte bèl·lic a l’est d’europa

Stoltenberg assegura que Ucraïna està “més a prop que mai” de l’OTAN i es compromet mantenir el suport de l’aliança

barcelona
conflicte bèl·lic al pròxim orient

Israel s’oposa en l’ONU frontalment a un alto el foc permanent a Gaza

barcelona
estat francès

El ministre de Justícia francès queda absolt en el cas de conflicte d’interessos

barcelona
conflicte bèl·lic a l’est d’europa

Ucraïna prepara una despesa rècord per a afrontar un hivern de combats defensius

barcelona
conflicte bèl·lic al Pròxim orient

L’exèrcit israelià mata dos nens a Cisjordània

barcelona

El PSC cuita ara al nou ministre pel conveni de la B-40

BARCELONA