Política

àsia

La Xina critica els resultats de les presidencials a Taiwan

Pequín considera “no representen l’opinió de la majoria” de l’illa

Els taiwanesos van votar continuïtat i van elegir l’independentista Lai Ching-te

La Xina con­si­dera que els resul­tats de les elec­ci­ons pre­si­den­ci­als d’aquest dis­sabte a Taiwan, en les quals van vèncer el vice­pre­si­dent i can­di­dat del gover­nant Par­tit Democràtica Pro­gres­sista (PDP), l’inde­pen­den­tista Lai Ching-te, “no repre­sen­ten l’opinió majo­ritària de l’illa”.

Així ho ha dit Chen Bin­hua, por­ta­veu de l’Ofi­cina d’Afers sobre Taiwan del Con­sell d’Estat xinès, en un comu­ni­cat reco­llit pels mit­jans locals i segons informa aquest diu­menge l’agència Efe.

Els taiwa­ne­sos van reforçar aquest dis­sabte la seva aposta pel sobi­ra­nisme amb l’elecció de Lai com a pre­si­dent de l’illa pels pròxims qua­tre anys. I ho van fer donant-li un tri­omf sense pre­ce­dents amb més de cinc mili­ons de vots. El resul­tat elec­to­ral pre­sa­gia un aug­ment encara més gran de les ten­si­ons amb la Xina, que no reco­neix l’estat taiwanès i el con­si­dera una “província rebel”.

En una com­pa­rei­xença davant la premsa estran­gera després d’haver-se con­fir­mat la seva victòria, Lai va asse­gu­rar que aques­tes elec­ci­ons han demos­trat a la comu­ni­tat inter­na­ci­o­nal que, entre “democràcia i auto­ri­ta­risme”, els taiwa­ne­sos han optat per con­ti­nuar “al cos­tat de la democràcia”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el darrer article gratuït dels 5 d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia