Política

Europa

Hongria entra en recessió tècnica després de dos trimestres de caiguda del PIB

L’economia retrocedeix un 0,7% al tercer trimestre després de fer-ho en un 0,2% als tres mesos anteriors

El consum domèstic no ha pogut compensar la davallada de la indústria, arrossegada per la crisi a Alemanya

Hon­gria ha entrat en recessió tècnica a la segona mei­tat de l’any després de dos tri­mes­tres con­se­cu­tius de cai­guda intera­nual del seu pro­ducte inte­rior brut (PIB).

L’eco­no­mia hon­ga­resa ha retro­ce­dit un 0,7% en entre juliol i setem­bre en relació amb el mateix període de 2023 i també un 0,7% en com­pa­ració amb els tres mesos ante­ri­ors, ha infor­mat l’Ofi­cina Cen­tral d’Estadística d’Hon­gria i recull l’agència Efe. El PIB hon­garès ja es va con­traure un 0,2% intera­nual al segon tri­mes­tre de l’any.

El Minis­teri d’Eco­no­mia ha atribuït la cai­guda del crei­xe­ment “al declivi de la indústria, la cons­trucció i l’agri­cul­tura”, que no han pogut ser com­pen­sats per la demanda interna. Els resul­tats són par­ti­cu­lar­ment en el cas de la indústria, afec­tada per la pro­lon­gada crisi de l’eco­no­mia ale­ma­nya.

Els resul­tats han aga­fat per sor­presa els ana­lis­tes, que pre­ve­ien un retrocés més suau, del 0,2%, o fins i tot un crei­xe­ment del 0,1%. Des del mit­jan 2022 l’eco­no­mia hon­ga­resa només ha regis­trat crei­xe­ments al pri­mer (0,1%) i segon semes­tre (1,3%) de 2023 i als pri­mers tres mesos d’aquest 2024, quan va pujar un 0,4%.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia