Cinc fundacions de partits catalans estudien donar una resposta a The Economist
Cinc fundacions de partits catalans estan en converses per mirar de respondre conjuntament al setmanari britànic The Economist sobretot per les crítiques que ha llançat contra la normalització del català i les universitats del país. Es tracta de posar conjuntament un anunci a la revista, replicant als atacs amb la firma de tots els rectors i d’uns 200 professors universitaris. L’anunci intentaria expressar una posició unitària catalana.
El director de la Fundació CatDem (CDC), Agustí Colomines, ha plantejat la qüestió als dirigents de l’Institut d’Estudis Humanístics Miquel Coll i Alentorn (Unió), de la Rafael Campalans (PSC), de la Josep Irla (ERC) i de la Nous Horitzons (ICV) per concretar la iniciativa. Segons Colomines, fa dies ja en va parlar amb el dirigent d’ERC Josep Vall, quan aquest va assistir a la Nit del Pensament organitzada per la Casa Gran del Catalanisme. També ho ha proposat al dirigent d’Unió Josep Martorell i fa algunes setmanes va acordar fer iniciatives conjuntes a favor de la cultura democràtica amb el socialista Albert Aixalà.
Tots ells treballen a les diverses fundacions i estan estudiant la idea de l’anunci. Cap d’ells l’ha descartat, tot i que cal una reflexió prèvia perquè implica un cost econòmic.
Amb corresponsals
Coincidint amb la polèmica originada per The Economist, la Fundació CatDem ha organitzat per dilluns vinent una trobada amb corresponsals de mitjans estrangers a Madrid, amb l’objectiu que intercanviïn parers amb periodistes catalans sobre la realitat de Catalunya. L’acte estava convocat des d’abans de la polèmica, però ara ha pres més rellevància.
El periodista autor del reportatge, Michael Reid, va declarar ahir a RAC 1 que hi ha un “malestar creixent” en alguns aspectes de la descentralització política a l’Estat espanyol. Reid no va acceptar la petició del govern català de rectificar el seu escrit, i va argumentar que considera el reportatge prou contrastat amb la realitat.