Política

estat espanyol

El jutge que investiga el fiscal general cita com a testimoni dos exalts càrrecs del govern espanyol

El magistrat crida a declarar Pilar Sánchez Acera, exdirectora del secretari d’Estat del Gabinet de la Presidència del govern espanyol, i Francesc Vallès, antic secretari d’Estat de Comunicació

El jutge del Tribunal Suprem espanyol Ángel Hurtado, que instrueix la causa oberta al fiscal general de l’Estat, Álvaro García Ortiz, per un presumpte delicte de revelació de secrets, ha citat a declarar pel pròxim 12 de març com a testimonis Pilar Sánchez Acera, secretària d’Organització del PSOE de Madrid i antiga assessora de l’actual ministre Óscar Lopez en la seva etapa com a director del Gabinet de la Presidència del govern espanyol, i a Francesc Vallès, exsecretari d’Estat de Comunicació.

El magistrat de l’alt tribunal espanyol que investiga la filtració de dades de l’empresari Alberto González Amador, parella de la presidenta de la Comunitat de Madrid, Isabel Díaz Ayuso, assenyala en una interlocutòria publicada aquest dilluns que considera procedent aquesta diligència sol·licitada pel col·lectiu Manos Limpias perquè considera que podria ser útil per “aclarir el recorregut” que hauria pogut tenir el correu de la parella d’Isabel Díaz Ayuso des del 2 de febrer del 2024 fins a la seva publicació en un mitjà digital el dia 14.

Per contra, el jutge considera improcedent prendre declaració com a testimonis a Ion Antolín, exsecretari d’Estat de Comunicació, i Laura Sánchez Espada, cap de gabinet de la ministra d’Habitatge, Isabel Rodríguez. El magistrat rebutja també prendre declaració a l’exministra de Justícia i exfiscal general de l’Estat, Dolores Delgado, en considerar-la innecessària per esclarir els fets.

D’altra banda, l’instructor ha dictat una segona interlocutòria en la qual accedeix a una sèrie de diligències complementàries sol·licitades per l’acusació particular en relació als mòbils d’Álvaro García Ortiz. En primer lloc, accepta que es requereixi a la Unitat d’Informàtica de la Fiscalia General de l’Estat perquè aporti el número de sèrie del mòbil Samsung lliurat a García Ortiz el 24 de maig del 2024 i altres dades del terminal i disposa que es reculli informació de l’oficina de mòbils que depèn de la Subdirecció General de Planificació i Gestió de Transformació Digital del Ministeri de la Presidència, Justícia i relacions amb les Corts i de la Direcció General de Racionalització i Centralització de contractació del Ministeri d’Hisenda, així com les ocasions en què García Ortiz hauria canviat de dispositiu mòbil, informa l’ACN. També demana a aquests organismes la remissió dels mòbils que hagi entregat per desús i anteriors canvis des del 7 de març del 2024 i informació sobre si aquests havien estat formatejats i detalls de l’acció.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia