Política

POLÍTICA

Junts vol el suport del Parlament a la “nova política de defensa” de la UE

Junts proposa que el Parlament expressi el seu suport a la “nova política de defensa” de la Unió Europea per “deixar de dependre i supeditar la seguretat d’Europa a tercers països”. Així ho diu una moció impulsada pel grup parlamentari que es debatrà i votarà al ple previst per a la setmana que ve. El text també afegeix que la política europea en aquest àmbit ha de servir “estrictament” com a “garantia de pau i seguretat” per als països europeus. La moció també vol que la cambra catalana constati que els valors europeus es troben actualment “amenaçats” davant l’auge dels “extremismes” i insta el Govern a “potenciar” la xarxa de delegacions a l’exterior de la Generalitat.

Entre les mocions que es votaran la setmana que ve també n’hi ha una del PPC que reclama ajudes d’un mínim del 25% del lloguer mensual per a jove d’entre 18 i 35 anys amb ingressos iguals o inferiors a 2.200 bruts mensuals; una moció de la CUP sobre polítiques feministes transversals que proposa, entre altres mesures, impulsar un Observatori de les Violències Masclistes dels Països Catalans que es posi en marxa durant el 2025; una moció dels Comuns sobre les mesures per a millorar les polítiques d’execució penal; una moció d’ERC sobre el sistema sanitari a les Terres de l’Ebre amb propostes per a l’Hospital Verge de la Cinta de Tortosa; i una altra moció de Junts sobre la formació de docents en l’àmbit universitari.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia