Pròxim orient
Un mort i un ferit en un tiroteig contra civils al nord d’Israel
L’autor va ser abatut al lloc dels fets i Hamàs ho celebra com un acte “heroic”
El grup islamista Hamàs ha celebrat l’“heroic” atac a trets d’aquest dilluns al matí en una parada d’autobús al nord d’Israel per part d’un home que ha matat un home d’uns 75 anys i n’ha ferit greument un altre d’uns 20 anys.
En un comunicat, la milícia palestina afirma que l’atac “es produeix en resposta als creixents crims de l’ocupació sionista contra el nostre poble a la Franja de Gaza i Cisjordàni”. Els fets han passat a una parada d’autobús d’una carretera a prop de la ciutat de Yokneam, al nord d’Israel. Un home que circulava per allà ha atropellat el jove soldat, que era esperant a la parada d’autobús, i tot seguit ha baixat del cotxe per apunyalar-lo. Tot seguit li ha pres l’arma i l’ha utilitzat per disparar contra alguns dels cotxes que passaven per la carretera, fins que ha estat abatut per agents de la Policia de Fronteres que eren a la zona.
Encara no s’ha fet pública la identitat de les víctimes ni de l’atacant, però la policia d’Israel investiga l’atac com un acte terrorista.