política
El nou director de la DGAIA serà el fins ara gerent de serveis socials de la Diputació de Barcelona
El Govern justifica el cessament de la cúpula de la direcció general d’Atenció a la Infància i l’Adolescència per donar-li un “nou impuls”
El Govern ha nomenat aquest dimarts Josep Muñoz Luque com a nou director general de la Direcció General d’Atenció a la Infància i l’Adolescència (DGAIA), entitat encarregada de tutelar els menors d’edat que no poden viure amb la família biològica. Muñoz substituirà Isabel Carrasco, que va ser destituïda aquest dilluns sis mesos després del seu nomenament. Juntament amb Carrasco va ser cessat també el seu subdirector, Joan Mayoral.
El nou director de la DGAIA treballava fins ara com a gerent de serveis socials de la Diputació de Barcelona. En roda de premsa, la portaveu del Govern, Sílvia Paneque, ha explicat que la motivació del canvi ha estat la voluntat d’impulsar una “nova etapa” amb un perfil “més gerencial” per tal de “reorganitzar” l’àrea i els recursos humans. Ha afegit que la DGAIA és una àrea “sensible” que viu una situació “d’estrès” per la tipologia i l’increment de menors atesos, amb cada cop més infants no acompanyats.
De fet, la portaveu ha apuntat que el fet que la DGAIA hagi hagut d’abordar en els últims anys un increment de menors no acompanyats, ha fet que aquesta direcció tingués “reptes afegits”. Davant d’aquesta realitat, Paneque ha explicat que la consellera de Drets Socials, Mònica Martínez Bravo, els ha traslladat la necessitat d’impulsar aquesta nova etapa amb una nova persona al capdavant que estigui capacitada per reorganitzar els recursos. La portaveu del Govern ha insistit que “no hi ha cap altre motiu” que hagi motivat el canvi.
En ser interrogada pel fet que Carrasco havia estat nomenada fa només sis mesos, la portaveu ha dit que aquests mesos han permès tenir un coneixement sobre la realitat de la direcció que han fet concloure que calia un altre perfil al capdavant d’aquesta àrea.
Llicenciat en sociologia
El nou director general d’Atenció a la Infància i l’Adolescència és llicenciat en sociologia per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), diplomat en Treball Social i té un diploma en estudis avançats en ciències polítiques i socials per la Pompeu Fabra (UPF).