política
L’advocat i exdiputat de la CUP Benet Salellas defensarà Cerdán
Lletrat referent de l’esquerra independentista, va defensar l’expresident d’Òmnium Cultural Jordi Cuixart durant el judici del procés
L’advocat i exdiputat de la CUP Benet Salellas (Girona, 1977) assumirà la defensa legal de l’exsecretari d’organització del PSOE Santos Cerdán. Salellas gestionarà l’acusació per corrupció davant del Tribunal Suprem després que Cerdán, a l’ull de l’huracà per suposadament haver gestionat comissions il·legals per licitacions d’obra pública, es quedés sense lletrat per incompatibilitat, informen l’ACN i Efe. Advocat referent de l’esquerra independentista, Salellas va defensar l’expresident d’Òmnium Cultural Jordi Cuixart durant el judici del procés. Salellas, que ja no milita a la CUP, ha representat a més nombrosos manifestants independentistes encausats per aldarulls durant les protestes del procés i a imputats en diferents peces del cas Volhov, que investigava l’entorn de Carles Puigdemont per un presumpte desviament de fons i la presumpta ingerència russa en el procés.
La presidenta del grup parlamentari de la CUP, Laia Estrada, ha assegurat avui que el partit ha expressat a Benet Salellas el seu “malestar” per acceptar ser l’advocat defensor de l’exsecretari d’Organització del PSOE. Si Salellas encara formés part de la CUP, ha dit, li haguessin “exigit” que no assumís la defensa de Cerdán.
Salellas va ser diputat de la CUP al Parlament entre els anys 2015 i 2017, la legislatura que va portar a la presidència de la Generalitat Carles Puigdemont amb el suport de la formació anticapitalista i que va acabar amb la convocatòria del referèndum de l’1-O. Es va donar de baixa com a militant de la CUP després de l’anomenat Procés de Garbí, un procés de debat intern que la formació anticapitalista ha impulsat aquest últim cicle polític.
Llicenciat en Filologia Grega i Dret, Salellas, que exerceix d’advocat des del 2003, ha publicat els llibres Jo acuso, que planteja l’experiència de l’exercici de la defensa en els judicis polítics, i En encesa espera, al voltant dels independentistes que van ser detinguts el 1992, poc abans dels Jocs Olímpics de Barcelona, en l’anomenada “Operació Garzón”. Per escriure aquest últim llibre es va basar en el sumari que va trobar al despatx del seu pare, el també advocat de Girona Sebastià Salellas, un altre referent de l’esquerra independentista catalana.
Després de renunciar a l’acta de diputat, està previst que Cerdán comparegui voluntàriament davant el jutge el pròxim 25 de juny.