Política
La Generalitat no accepta la proposta Blanco però hi veu "un bon punt de partida"
Nadal creu que el model per al Prat presentat pel ministre conté "canvis significatius", però alerta que encara "no és satisfactori" i que cal "parlar-ne". El PSC recorda que hi ha el "compromís de Zapatero" de reservar un paper "determinant" per al govern català en la gestió de l'aeroport
No se n'ha parlat però la Generalitat considera que la proposta Blanco "només és un principi". Aquesta idea és tot el que se li ha pogut arrencar a la consellera de Treball, Mar Serna, sobre el nou model de gestió de l'aeroport del Prat presentat aquest dimarts pel ministre de Foment, José Blanco, al Congrés. "La compareixença del ministre s'ha produït al mateix moment que hi havia la reunió del consell de govern, i no l'hem pogut analitzar. Però en tot cas queda clar que només és un principi i que esperem parlar-ne més", ha dit Serna. La titular de Treball actuava aquest dimarts com a portaveu de l'executiu català, juntament amb Josep Manuel Tresserras, en la roda de premsa posterior a la reunió de José Montilla amb els seus consellers, retransmesa per televisió des del Palau de la Generalitat, com cada setmana.
La timidesa i prudència de Serna ha estat contrarrestada una hora després de la roda de premsa pel conseller de Política Terrrorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, titular de la conselleria implicada. En declaracions a Catalunya Informació, Nadal ha ratificat que la proposta Blanco encara "no és satisfactòria" però que conté "canvis significatius en l'estructura de gestió dels aeroports, i a partir d'aquí, comencem a parlar-ne, perquè es pot aconseguir un paper determinant per a la Generalitat".
Nadal responia així a les crítiques de CiU al projecte de Foment, que ha estat qualificat d'inacceptable pel president de la federació, Artur Mas. "Hi ha una porta oberta, un camí assenyalat i hi ha partits que s'han precipitat i han dit que hem de rebutjar frontalment el model quan encara no hi ha la llei presentada", ha dit.
El conseller ha recordat que "amb la Constitució a la mà", l'Estat es reserva la titularitat dels aeroports d'interès general, com ara el del Prat, però està disposat a "cedir-ne la gestió a una societat filial, i s'ha de veure quin és el paper que hi tindrà la Generalitat, en quins aspectes el tindrà".
També des de les files socialistes, però des del partit, s'ha expressat la presidenta del grup parlamentari del PSC i CpC, Manuela De Madre, que ha afirmat que Blanco ha presentat “una visió més general” de la gestió aeroportuària. De Madre ha recordat que la Generalitat té "el compromís del ministre i del president Zapatero que el govern i les institucions catalanes tindran un paper determinant” en la gestió del Prat. “Un paper determinant vol dir que no es pugui aprovar res sense que Catalunya hi estigui d’acord; no és tant una qüestió numèrica, sinó que ningú no ens pugui imposar res que a Catalunya no li vagi bé. És la defensa dels interessos del nostre país, és la nostra reivindicació i ve avalada per un gran consens social”, ha afegit des de Montbrió del Camp, on s'ha reunit amb el grup parlamentari.
Blanco ha anunciat aquest dimarts que les decisions "estratègiques" en "aeroports singulars" es prendran per majoria qualificada, fet que deixa la Generalitat sense dret a veto, si no és que aconsegueix posar-se d'acord amb un altre sector dels components del consorci que es crearà per gestionar el Prat.
La timidesa i prudència de Serna ha estat contrarrestada una hora després de la roda de premsa pel conseller de Política Terrrorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, titular de la conselleria implicada. En declaracions a Catalunya Informació, Nadal ha ratificat que la proposta Blanco encara "no és satisfactòria" però que conté "canvis significatius en l'estructura de gestió dels aeroports, i a partir d'aquí, comencem a parlar-ne, perquè es pot aconseguir un paper determinant per a la Generalitat".
Nadal responia així a les crítiques de CiU al projecte de Foment, que ha estat qualificat d'inacceptable pel president de la federació, Artur Mas. "Hi ha una porta oberta, un camí assenyalat i hi ha partits que s'han precipitat i han dit que hem de rebutjar frontalment el model quan encara no hi ha la llei presentada", ha dit.
El conseller ha recordat que "amb la Constitució a la mà", l'Estat es reserva la titularitat dels aeroports d'interès general, com ara el del Prat, però està disposat a "cedir-ne la gestió a una societat filial, i s'ha de veure quin és el paper que hi tindrà la Generalitat, en quins aspectes el tindrà".
També des de les files socialistes, però des del partit, s'ha expressat la presidenta del grup parlamentari del PSC i CpC, Manuela De Madre, que ha afirmat que Blanco ha presentat “una visió més general” de la gestió aeroportuària. De Madre ha recordat que la Generalitat té "el compromís del ministre i del president Zapatero que el govern i les institucions catalanes tindran un paper determinant” en la gestió del Prat. “Un paper determinant vol dir que no es pugui aprovar res sense que Catalunya hi estigui d’acord; no és tant una qüestió numèrica, sinó que ningú no ens pugui imposar res que a Catalunya no li vagi bé. És la defensa dels interessos del nostre país, és la nostra reivindicació i ve avalada per un gran consens social”, ha afegit des de Montbrió del Camp, on s'ha reunit amb el grup parlamentari.
Blanco ha anunciat aquest dimarts que les decisions "estratègiques" en "aeroports singulars" es prendran per majoria qualificada, fet que deixa la Generalitat sense dret a veto, si no és que aconsegueix posar-se d'acord amb un altre sector dels components del consorci que es crearà per gestionar el Prat.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.