Política

JOSÉ MANUEL VILLEGAS

NÚMERO 4 DE CIUTADANS A LES ELECCIONS AL PARLAMENT

“El transport públic és inexistent”

“No som herois que puguem tardar una hora i mitja”

“Al centre de la política hi ha d'haver el ciutadà com a individu”

PERFIL
Nascut fa 42 anys a Barcelona, Villegas es va traslladar el 2005 a Sant Cugat, poc abans que s'acabés de coure el projecte de Ciutadans. Va ser el secretari de relacions institucionals del partit fins al 2009, quan va dimitir a causa del resultat en les eleccions europees, en què era el número 2. Ara serà el primer del Vallès Occidental.

Entrar al Parlament, per a José Manuel Villegas, significaria una doble alegria. Amb tres escons en els comicis del 2006, l'ambició de Ciutadans és millorar els resultats i, si pot ser, aconseguir els cinc escons que els donin un grup parlamentari propi.

Com afronta la possibilitat d'entrar al Parlament?

Com que també tinc la responsabilitat de portar la campanya, de moment només estic pendent que tot surti bé. De fet, ni tan sols m'he plantejat els canvis que se'm produirien en l'àmbit professional. Això ho deixo per després del dia 28.

Considera un èxit tenir aquestes expectatives després de les crisis internes que ha tingut el partit?

Som un partit jove que en cinc anys ha hagut de resoldre sobre la marxa crisis que crec que es donen en tots els partits. Fa un any i mig que ens estem consolidant, donant un discurs inequívoc, i això està donant fruit en les enquestes.

Quin ha estat el procés que l'ha portat a ser el número 4 després d'haver dimitit com a secretari de relacions institucionals?

Som un partit petit i hem de tirar dels efectius que hi ha. A les eleccions europees ens vam equivocar amb els pactes que es van fer i havia d'assumir la responsabilitat. Però també havia portat la campanya de l'any 2006 i faltaven mans.

És comparable el desacord entre independentistes amb el que han pogut tenir vostès amb UPD?

El fraccionament independentista ha sorgit per personalismes, però tots segueixen en el mateix àmbit. Nosaltres, en canvi, som partits d'orígens molt diferents amb moltes coincidències programàtiques. Sobretot en l'àmbit estatal, Ciutadans creu en una sola tercera via, però ells han refusat el diàleg.

Quines propostes plantegen per al Vallès Occidental?

El problema bàsic és de comunicacions, sobretot en transport públic. Amb Barcelona és deficitari i entre la comarca, gairebé inexistent. Això ens obliga a anar amb cotxe a tot arreu. No som herois que puguem tardar una hora i mitja de casa al lloc de treball.

Què opina del quart cinturó?

Nosaltres hi som favorables perquè millorarà la mobilitat, però en els projectes no sembla que s'hagi pensat en el transport públic. Creiem que s'ha d'aconseguir una mica més de densitat de ferrocarrils.

Consideren els localismes de Sabadell i Terrassa tan poc productius com la catalanitat?

És una mica més el mateix. Al centre de la política hi ha d'haver el ciutadà com a individu.

L'estació del TAV ha de ser a Sant Cugat?

Estaria bé, però tampoc podem pretendre tenir un tren d'alta velocitat que pari a tots els pobles. L'important és que Sant Cugat estigui ben comunicat amb Barcelona i amb l'aeroport.

Esperen créixer especialment a la comarca en nombre de vots?

És una zona on vam tenir molts bons resultats i esperem superar-los. També tenim l'objectiu d'aconseguir representació en ajuntaments després de quedar-nos molt a prop a Sant Cugat. Les autonòmiques poden ser un trampolí.

Què poden aportar les vegueries?

A mi és un debat que em sembla ridícul. L'estructura administrativa ja està prou recarregada i som partidaris que no es facin i també que se suprimeixin els consells comarcals i les diputacions. Els ajuntaments, en canvi, s'haurien de potenciar. No des del punt de vista competencial, però sí econòmic.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.