Puigcercós reclama la gestió del Prat perquè el model d'AENA és “franquista”
El candidat d'ERC a la Presidència de la Generalitat afirma que la gestió del Prat d'AENA “ofega l'aeroport i ofega l'economia catalana”
El líder republicà recalca que la recuperació de l'economia catalana passa “pel control de l'aeroport”
El candidat d'ERC a la Presidència de la Generalitat, Joan Puigcercós, ha reclamat avui que les institucions catalanes participin en la presa de decisions sobre l'aeroport de Barcelona, i ha criticat que el model de gestió d'AENA és “franquista”.
En un acte de campanya sobre infraestructures celebrada a escassos metres de la pista d'aterratge, ha criticat que l'Estat no és neutre gestionant infraestructures i ha assegurat que el model de gestió del Prat d'AENA “ofega l'aeroport i ofega l'economia catalana”.
Puigcercós ha criticat que la principal infraestructura aeroportuària de Catalunya estigui “limitada per les decisions arbitràries d'AENA” i ha assegurat que moltes multinacionals s'instal·len a Madrid i no a Barcelona per la falta de connexions internacionals de la ciutat catalana.
A la vegada, ha recalcat que la recuperació de l'economia catalana passa “pel control de l'aeroport”, i, malgrat valorar positivament la construcció de la nova terminal -que va suposar una inversió de més de 1.000 milions d'euros-, ha explicat que el problema de l'aeroport no és de falta d'espai sinó de gestió errònia.
El candidat republicà ha considerat que la qüestió fonamental no és tant si la gestió de l'aeroport és pública o privada, sinó que Catalunya tingui un paper “decisiu i fonamental” en les decisions que es prenen.
“Un aeroport amb bandera catalana són moltes més oportunitats per a l'economia, és molta més competitivitat, és la captació de talent, de turisme i de capacitats per a Catalunya. És una condició important per mirar el futur amb optimisme”, ha sentenciat.
El secretari general i diputat d'ERC al Congrés, Joan Ridao, que també ha participat a l'acte, ha assegurat que un dels grans problemes catalans és que l'Estat no ha compensat “mai” l'esforç inversor que s'ha fet des de Catalunya en matèria d'infraestructures.
Per aquest motiu, ha criticat que la primera línia d'alta velocitat fos Madrid-Sevilla, i, mentrestant, els pressupostos generals de l'Estat hagin seguit sense preveure les inversions necessàries per a potenciar l'eix ferroviari mediterrani.