Política

El PSC vol mantenir el suport

Els socialistes van ser els únics que es van presentar a les eleccions municipals el 2007. CiU ha aconseguit ara presentar batalla i espera el canvi. Encapçalen les llistes dues dones.

Rosa Maria Escala, l'alcal­dessa del PSC que fa cos­tat al sec­tor més cata­la­nista, ho ha tin­gut fàcil durant aquest man­dat. Fàcil perquè ha estat la repre­sen­tant de l'únic par­tit polític que es va pre­sen­tar a les muni­ci­pals el 2007. CiU, el seu rival, no va acon­se­guir cap can­di­da­tura sòlida i al final no es va poder pre­sen­tar. Aquest cop, CiU ha fet els deu­res i pre­senta una can­di­da­tura. Els dos par­tits seran els únics que con­cor­rin als comi­cis.

Al PSC, però, no hi haurà Escala al cap­da­vant. Després de vuit anys, el par­tit ha esco­llit relleu en anun­ciar l'alcal­dessa que mar­xava. Mont­ser­rat Albet, regi­dora del govern local des del 2008, es pre­senta amb un llista extensa de feina feta en què des­taca la inte­gració de la zona espor­tiva i esco­lar, la reor­de­nació del sin­di­cat i l'Era del Cafè, les actu­a­ci­ons al cemen­tiri i les obres a la plaça de l'Església. La can­di­data explica que és una pro­posta elec­to­ral “adap­tada a les neces­si­tats dels veïns, a les neces­si­tat soci­als i de pro­moció econòmica i el man­te­ni­ment de la igual­tat d'opor­tu­ni­tats”.

A CiU, el par­tit ha esco­llit l'empresària vila­fran­quina Marina Cana­les per fer front al PSC. “Tinc mol­tes ganes de tre­ba­llar per aquest canvi. A Sant Cugat des de fa temps la gent viu resig­nada i amb pors. És bo que hi hagi debat polític i dife­rents mane­res de veure i de fer pel poble”. Aquesta és la carta de pre­sen­tació d'un equip que es pre­senta a les muni­ci­pals espe­ro­nat pels dar­rers resul­tats al Par­la­ment, on la fede­ració va gua­nyar al poble. Si aques­tes dades fan refle­xi­o­nar la fede­ració, n'hi ha d'altres que també fan refle­xi­o­nar, però el PSC. En les elec­ci­ons del 2007, tot i pre­sen­tar-se sols van obte­nir 307 vots i feia qua­tre anys el PSC n'havia obtin­gut 301. Una dada que fa pen­sar en la fide­lit­zació del vot al poble. Mal­grat saber-se gua­nya­dors, els seus mili­tants i sim­pa­tit­zants van anar a votar com en una jor­nada nor­mal, va votar el 62,70% del cens.

Montserrat Albet
PSC
És llicenciada en humanitats i diplomada en treball social. Té 24 anys d'experiència de treball i gestió a l'administració local.
Marina Canales
CiU
És llicenciada en empresarials i és empresària des de fa 14 anys a Vilafranca del Penedès. Diu que es presenta per oferir un canvi als ciutadans.
LES CLAUS
La tranquil·litat al poble.
El govern local diu que al poble s'hi viu molt bé, amb seguretat, i ha fet una política d'inversions i actuacions molt activa. Els veïns no han percebut cap conflicte polític destacable però el cert és que el PSC ha estat l'únic partit amb representació a l'Ajuntament i ha tingut les mans lliures.
Els aires de canvi.
El 2003, el context polític de llavors va contribuir a fer un tomb a la política local que va fer fora la convergent Montserrat Marrugat de l'alcaldia. Ara el cicle polític ha canviat. En les darreres eleccions al Parlament, CiU va obtenir el 56,90% de vots. La nova candidata del PSC diu que són dinàmiques diferents. La dinàmica de presentar candidates al poble es manté pel que fa als dos partits.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.