Política

barcelonès nord

Els partits descobreixen els eslògans de campanya

A diferència d'altres comicis, el PSC adopta un lema diferent a cada municipi

La majoria de les formacions polítiques mantenen el missatge que ja han anat difonent durant la precampanya

Els partits polítics que concorren a les eleccions municipals del 22 de maig ja han posat tota la carn a la graella. A quinze dies dels comicis, dediquen aquestes hores a descobrir les darreres eines que faran servir durant la campanya, i un dels elements estel·lars és el cartell del candidat amb l'eslògan de campanya, que es penjarà, entre altres llocs, als fanals. Algunes forces polítiques van guardar el secret fins ahir a la nit, mentre que altres partits han optat per mantenir el lema que repeteixen des de fa unes quantes setmanes.

El PSC, a diferència d'altres anys, no té un eslògan unificat, i cada agrupació ha deixat volar la seva imaginació. “Això és un alcalde!” és el lema del PSC badaloní, sobre una fotografia en blanc i negre de Jordi Serra en posició de treball. L'aposta per vendre les virtuts del candidat és clara. Els socialistes mantenen viu el “En Serra es nota. Badalona ho nota”.

El PP, erigit com el gran rival dels socialistes en aquests comicis, s'ho juga gairebé tot a la carta que creu que li donarà bons resultats: “Hablando claro” (amb un ús residual de la traducció al català).

“Ningú pot retallar les teves idees” és l'eslògan triat per la coalició ICV-EUiA. El seu cap de llista, Carles Sagués, explica que el missatge ecosocialista se centrarà a mostrar-se com l'alternativa d'esquerres a la ciutat “per frenar la dreta de CiU, que retalla drets socials, i la xenofòbia de la dreta del PP”. ICV-EUiA es va avançar ahir a la resta de forces polítiques i va presentar l'eslògan de campanya al matí. Durant l'acte, Sagués va instar l'alcaldable de CiU, Ferran Falcó, que aclareixi davant dels ciutadans quina és la seva situació judicial. “Un candidat a alcalde no pot fer sortir Badalona al mapa de la corrupció. Volem que expliqui amb claredat si se li ha imputat el cas Adigsa”.

Mantenir missatge

Les altres dues formacions que tenen representació a l'Ajuntament de Badalona, CiU i el PP, opten per mantenir lema. “Ara, Falcó alcalde” és el de la federació nacionalista, mentre que ERC i la coalició que ha format amb Accent, Reagrupament i la JERC continuen amb el “Fem-ho plegats”. En el cas de Convergència, la pancarta que es va penjar a mitjanit a la plaça de la Vila innova amb un “L'actitud és la diferència”. A més, per als missatges de caire audiovisual ha triat un “Mantenir, dividir o sumar”, referint-se respectivament al PSC, el PP i CiU.

A la ciutat veïna de Sant Adrià, els socialistes demanen el vot amb “Perquè queda molt a fer, per a tu, per a la ciutat... Sant Adrià amb Sito”. CiU advoca a la força per aconseguir augmentar els suports “Per Sant Adrià, capacitat i coratge” i ICV-EUiA opta per “A Sant Adrià, primer les persones”.

A diferència del secretisme en altres punts de la comarca, a Montgat fa molts dies que cada partit ha fet públic aquest primer missatge amb el qual tracta de captar el vot. El PSC, encapçalat per l'alcalde Ràmia, ha optat enguany per un “Som molt de Montgat”, destacant el molt per emfatitzar les arrels socialistes al poble i, segons algunes interpretacions, per diferenciar-se del candidat de CiU, un Francesc García al qual n'hi ha que li retreuen que no hagi nascut al poble i que s'hi hagi instal·lat fa set anys. La federació nacionalista de García –que sempre ha defensat la seva implicació amb l'associacionisme del poble des que hi va arribar– prefereix seduir l'electorat amb un “Montgat apassiona”, transmetent l'entusiasme amb què s'està expressant aquest cap de llista nouvingut a la política. Per la seva banda, Esquerra crida a la implicació de tots els sectors i persones de la vila a treballar plegats amb “Fent Montgat”. Finalment, ICV-EUiA es manté fidel a les tradicionals idees ecosocialistes amb el seu Per un Montgat social i verd”.

Els lemes a Tiana

Pel que fa a Tiana, Gent destaca la continuïtat en els seus dos eslògans, el que ha preparat per a les banderoles “Seguim fent poble, actiu i ecològic” i el que utilitzarà al llibret que ha editat per donar a conèixer el seu programa, “Seguim fent poble des de la proximitat”. El PSC ha escollit “Suma't per Tiana” –i afegeix: “On volem viure, gaudir i treballar”– i ERC, “Si som capaços d'imaginar-ho, som capaços de fer-ho”. Pel que fa a CiU, soci de govern els darrers quatre anys, juga amb la idea de governar amb eficàcia utilitzant la fórmula “Ara, gestió”.

(Informació elaborada per Marta Membrives, Isabel Martínez, Jose Navarro i Sara Muñoz).

LA XIFRA

18
candidatures de la comarca van estrenar ahir a mitjanit els eslògans que utilitzaran a la campanya.

Canvi i participació a Santa Coloma

Els lemes de campanya eren ahir a Santa Coloma de Gramenet un dels secrets més ben guardats pels candidats a l'alcaldia, que es van reservar fins a última hora l'eslògan amb què durant les properes dues setmanes intentaran captar el vot dels electors. Tan sols ICV-EUiA va trencar aquesta litúrgia, anunciant dos dies abans de l'inici oficial de campanya el seu crit de guerra: “Fem un pas endavant!”, una idea que recupera l'esperit de “compromís” cap a la ciutat, malmesa presumptament per la corrupció en aquest darrer mandat.

No hi ha hagut grans sorpreses i, com s'esperava, algunes candidatures colomenques han optat per jugar amb la idea de “canvi”. És el cas del Partit Popular, amb “El cambio necesario”, o el de Convergència i Unió, amb el missatge “El canvi que Santa Coloma necessita”. El lema descobert ahir a la nit pels socialistes, per contra, pretén convidar a la participació ciutadana i al compromís de fer ciutat plegats: “Santa Coloma, molt millor amb tu”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.