Política

Hiperactivisme tuitaire per campanya

Al pla­neta Twit­ter es pro­du­ei­xen, segons diuen ells, 155 mili­ons de tuits al dia. Més de cent mili­ons d'usu­a­ris –a un ritme de crei­xe­ment de 300.000 de nous per dia– són els que els escri­uen, com­par­tei­xen o cri­den. Per elec­ci­ons polítiques o cele­bra­ci­ons espor­ti­ves, Twit­ter viu al límit de la capa­ci­tat. Ahir es van unir els dos fac­tors –festa del Barça i debat de les #muni­ci­pals a TV3– i la xarxa 2.0 es va col·lap­sar. Alguns tui­tai­res tota la pri­mera set­mana de cam­pa­nya s'han anat quei­xant que hi ha massa con­ta­mi­nació i soroll pel #22M. D'altres, ens n'ale­grem. Tot i que sigui una obvi­e­tat, cal insis­tir: els polítics tenen dret a fer ser­vir les xar­xes soci­als pel que vul­guin i quan vul­guin, i qui cre­gui que moles­ten tants tuits i posts polítics té dret a no seguir-los. Tan­ma­teix, el con­sul­tor de mit­jans Antoni Piqué sug­ge­ria fa poc als tui­tai­res: “Esfor­ceu-vos i no sigueu pesats amb els tuits. No doneu la vara. Pro­gra­meu els que no siguin urgents (el 95%) a hores agra­da­bles, per exem­ple abans de dinar”. Com se sol dir, la quan­ti­tat no és impor­tant, l'impor­tant és la qua­li­tat. Sem­pre! Els alcal­da­bles de Bar­ce­lona –i els seus equips– es pas­sen el dia piu­lant. Ahir, com ja és habi­tual, el número u, o el més incon­ti­nent, va ser Xavier Trias, amb més de 50 tuits en un dia. El seguien la vin­tena de mis­sat­ges eme­sos per Jordi Por­ta­be­lla i per Jordi Hereu i, per dar­rere, amb una desena, Ricard Gomà i Alberto Fernández Díaz. Tot i això, el can­di­dat bar­ce­loní amb més comen­ta­ris, i de lluny, amb 103 en 24 hores, era Xavier Monge de la CUP. Com a tren­ding topic, tema més comen­tat per més gent, aquesta pri­mera set­mana de cam­pa­nya ha sorprès #Uni­tatxBCN, la can­di­da­tura d'ERC, Laporta i Rea­gru­pa­ment. Par­lant d'hiperac­ti­visme a Twit­ter, però, no podem dei­xar de par­lar nova­ment de @Quim­Na­dal (6.556 segui­dors, 749 seguits). Ahir en va escriure una vin­tena, però el millor és que 17 eren res­pos­tes. Jus­ta­ment molts lec­tors van optar per comen­tar, pre­gun­tar o cri­ti­car-li l'arti­cle que sig­nava en aquest diari.

Acti­visme con­tra les reta­lla­des, D'hiperac­ti­visme, però, no només n'hi ha a Twit­ter. També n'hi ha al car­rer. Sobre­tot en un cap de set­mana de mobi­lit­za­ci­ons a Cata­lu­nya con­tra la política de reta­lla­des de la Gene­ra­li­tat. Un altre habi­tual de les xar­xes, l'exse­cre­tari de Coo­pe­ració de la Gene­ra­li­tat @david­mi­no­ves, aca­bava el dia així: “Estres­sat pel cap de set­mana: 2 manis con­tra reta­lla­des, 1 acte de cam­pa­nya, 1 festa comerç just, 2 dinars fami­li­ars i 2 fes­tes infan­tils”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.