Política

La Mancomunitat de l'Horta-Sud canviarà de color polític

Als 30 anys de la seua creació, aquesta institució que agrupa tots els municipis del vessant Sud de l'Horta, passa a mans del PP

Trenta anys després de la cre­ació de la man­co­mu­ni­tat de muni­ci­pis de la comarca de l'Horta-Sud, ins­ti­tució que agrupa tots els muni­ci­pis d'aquesta demar­cació geogràfica, can­viarà de color polític el dilluns 5 de setem­bre.

La nova majo­ria con­ser­va­dora asso­lida a la comarca que, ha estat durant molts anys con­si­de­rada, com a “cin­turó roig” de València, farà pos­si­ble que can­vie el color polític d'aquesta ins­ti­tució.

Aquesta nova etapa, donarà començ, el dilluns 5 de setem­bre, després que es cons­tituïsca la mesa d'edat i es cons­tituïsca el nou ple­nari en el què té majo­ria el PP.

Sobre els pos­si­bles can­di­dats a coman­dar aquesta nova etapa, sur­ten amb força l'alcal­dessa de Tor­rent i l'alcalde de Pai­porta, tots dos mili­tants des­ta­cats d'aquesta força con­ser­va­dora, però no es des­carta cap altra solució d'entre els alcal­des i alcal­des­ses novells de la comarca.

Fos com fos, es tanc arà una etapa de 30 anys on la sen­si­bi­li­tat soci­a­lista ha estat la res­pon­sa­ble del desen­vo­lu­pa­ment dels ser­veis man­co­mu­nats, des que Ber­to­meu Bas por­tara els reg­nes allà pels anys hui­tanta.

Una institució a potenciar

Pere Rossell

Des que va començar a funcionar la Mancomunitat de l'Horta-Sud, una de les primeres agrupacions voluntàries de municipis de tot el País Valencià, l'objectiu ha estat el mateix: potenciar aquesta esglaó de l'administració pública en favor dels ajuntaments mancomunats. Els primers anys de la democràcia, apuntaven la possibilitat que les diputacions deixaren d'existir a favor de la potenciació de les comarques, però han hagut de passar 30 anys, perquè aquest supòsit prenga un poc més de cos.

Ni els socialistes ni els populars han tingut clara aquesta hipòtesi, i aquesta és l'hora que la Mancomunitat de l'Horta-Sud, haja estat capaç de desenvolupar alguns serveis mancomunats a contrapèl d'uns quants ajuntaments que triguen a fer les aportacions econòmiques, més del que s'hauria de suposar.

El PP no té voluntat política de potenciar les comarques, de la mateixa manera que el PSOE ha estat incapaç de fer-ho durant tot el temps en que ha comandat aquesta institució. La nova etapa, tant si està en mans de Català com d'Ibor, com de qualsevol altre destacat militant conservador, serà el mateix que fins ara, corregit i augmentat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.