Política

HISENDA MUNICIPAL

Vilafant apuja les escombraries i la llar d'infants

El ple va aprovar l'augment amb els vots favorables del PSC i BMV i l'abstenció de CiU, ERC i el PP

El ple de Vilafant va aprovar ahir la modificació de la taxa d'escombraries i l'augment del rebut de la llar d'infants a partir del gener amb els vots dels set regidors del PSC i el del BMV, Paulí Fernández. La resta de regidors es van abstenir. L'única crítica va arribar del grup de CiU, quan el regidor Cristian Ceballos va demanar més imaginació a l'equip de govern. L'alcaldessa, Consol Cantenys, argumenta l'augment de la taxa d'escombraries, que s'apuja al voltant d'un 3%, per l'increment del cost de l'abocador comarcal i del cànon de residus. “En el primer cas, l'augment ha estat d'11 euros per tona (dels 37 d'aquest any es passarà als 48 el 2012), mentre que el cànon de residus ha pujat dels 10 euros per tona als 12 euros.” L'increment és del 3% –va apuntar l'alcaldessa, Consol Cantenys–, “en concret, 1,20 euros en el rebut de cada trimestre”. “No és una quantitat destacable, es fa per anar ajustant els costos i perquè el servei no sigui tan deficitari”, hi va afegir. La resta d'impostos i taxes no es tocaran. Amb vista al 2012, no augmentarà l'IBI, ni l'impost de vehicles de tracció mecànica. Sí que ho faran, però, la quota de la llar d'infants i algunes petites taxes complementàries. La quota de la llar d'infants augmentarà a causa de la disminució de la subvenció de la Generalitat. “Rebem 200 euros de menys per alumne; una part l'absorbeix l'Ajuntament i una petita part l'absorbeixen els pares. S'apujarà uns 16 euros per mes. En el primer trimestre del curs 2011/12 ja ens n'hem fet càrrec des de l'Ajuntament, però a partir del gener una part la farem repercutir en el rebut”, afirma.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.