Girona es compromet a ser «fidel» al pacte d'unitat al Consell de l'Alt Penedès

La defensa del pla director i l'impuls del pla de dinamització econòmica, prioritats del nou president de l'ens

El por­ta­veu del grup comar­cal d'ERC a l'ens, Pol Pagès, va resu­mir dijous amb una frase la sig­ni­fi­cació del relleu que s'estava a punt de pro­duir: «El que es fa avui és la cer­ti­fi­cació de la madu­resa del Con­sell, que demos­tra que la casa és sòlida.» Ho deia en el torn de parau­les dels grups després del dis­curs que havia fet Fran­cesc Oli­ve­lla com a pre­si­dent de l'ens i abans del relleu que es va apro­var per una­ni­mi­tat. Pagès, igual que la resta de por­ta­veus comar­cals, va apro­fi­tar el ple per feli­ci­tar la tasca que l'alcalde de les Caba­nyes ha fet en els últims dos anys al cap­da­vant de l'ens i sobre­tot la defensa del pacte d'uni­tat que ha permès l'apro­vació i el reco­nei­xe­ment del pla direc­tor de l'Alt Penedès. Lluís Cal­den­tey, el por­ta­veu del PP, i pre­si­dent de la mesa d'edat que minuts més tard entre­ga­ria la vara de pre­si­dent a Jordi Girona, s'atre­via a dir que «si el pla direc­tor ha estat un èxit és per la feina de Fran­cesc Oli­ve­lla».

Pre­ci­sa­ment, la defensa del model de pacte d'uni­tat i la defensa del pla direc­tor van ser els temes que va voler des­ta­car Jordi Girona en el seu debat, en què, a més de dei­xar clar que man­tin­dria el model d'uni­tat que havia pre­si­dit Oli­ve­lla a l'ens, es posava una sèrie de deu­res abans d'aca­bar el man­dat. Entre els temes als quals va fer referència, des­taca «la defensa i el reco­nei­xe­ment de la comarca, que té una per­so­na­li­tat pròpia»; la pre­sen­tació d'al·lega­ci­ons perquè s'aprovi el pla direc­tor i que sigui «el mateix que es va con­sen­suar»; la cre­ació d'un pla direc­tor de dina­mit­zació econòmica i ocu­pació; impul­sar pro­mo­ci­ons d'habi­tatge social, o nego­ciar l'obtenció de recur­sos de manera col·lec­tiva per als muni­ci­pis per obte­nir millors preus. Abans del dis­curs de Girona, el por­ta­veu del grup comar­cal del PSC, Sisco de la Cruz, havia feli­ci­tat Oli­ve­lla, havia recor­dat la capa­ci­tat i vete­ra­nia de Girona i havia fet un clam «a ampliar a altres àmbits aquesta uni­tat d'acció vista l'experiència».

Des d'ahir, Girona ja tre­ba­lla com a pre­si­dent de l'ens, men­tre que Oli­ve­lla es farà càrrec a par­tir d'ara de la pre­sidència del con­sell d'alcal­des, un orga­nisme de rang infe­rior, que, segons expli­cava el por­ta­veu de CiU, Xavier Ramos, «Girona ha sabut dig­ni­fi­car». L'òrgan podria ser en el futur l'únic ens que repre­sen­tarà la comarca si tira enda­vant l'avant­pro­jecte de llei de reforma dels ens locals. El PSC va voler home­nat­jar Girona a prin­cipi de man­dat ator­gant-li la pre­sidència del ple després que comu­niqués ofi­ci­al­ment que aquest serà l'últim man­dat en què estarà en la política activa. Girona fa tres dècades que és a l'alcal­dia de Santa Mar­ga­rida i els Mon­jos.

El nou president s'oblida de la vegueria

En el discurs que va llegir Jordi Girona no hi va haver ni una línia de referència a l'àmbit de planificació del Penedès, ni a la defensa de la vegueria. L'oblit es produïa després que CiU, en boca del fins llavors president, Francesc Olivella, ERC i fins i tot ICV recordessin al nou president «l'obligació de defensar la vegueria, i ICV hi treballarà», deia Diego Díez. Un missatge semblant li llançava el portaveu d'ERC, Pol Pagès, minuts abans quan afirmava que ERC està convençuda que el Consell continuarà defensant la vegueria per tots els mitjans.

Olivella era el primer a fer-hi referència en el seu discurs: «Ha de ser un dels nostres objectius com a col·lectivitat, en cas contrari haurem perdut una altra oportunitat de ser un territori amb nom i cognoms a Catalunya», deia. L'allau de referències tenia justificació. Girona s'ha mostrat sempre contrari a la vegueria. La negativa de Girona i la majoria socialista a l'Ajuntament dels Monjos ha frenat fins ara que la plataforma provegueria hagi presentat la moció d'adhesió en el ple d'aquest municipi.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.