Política

Junqueras indica que Brussel·les ha de tenir clar que Catalunya “no es resignarà”

El president d'ERC explica que la Unió Europea ha de saber que el procés català “no va de baixa”

El líder republicà subratlla que les eleccions municipals de maig del 2015 “seran decisives” per al procés sobiranista

El pre­si­dent d'ERC, Oriol Jun­que­ras, ha expli­cat aquest dis­sabte que Brus­sel·les ha de tenir clar que el procés català “no decaurà” i que en cap cas “es resig­narà”, en allò que és la volun­tat majo­ritària dels cata­lans de votar sobre el seu futur col·lec­tiu en una con­sulta sobi­ra­nista. Jun­que­ras ha defen­sat així la seva recent inter­venció a Brus­sel·les per defen­sar el procés inde­pen­den­tista de Cata­lu­nya i on va amenaçar de parar l'eco­no­mia cata­lana una set­mana.

El líder repu­blicà ha inter­vin­gut avui a Arenys de Munt (Maresme), en una jor­nada dedi­cada al paper dels ajun­ta­ments durant el procés sobi­ra­nista, i on ha des­ta­cat que és impor­tant demos­trar que l'inde­pen­den­tisme no “va de baixa”.

“Diuen que això de Cata­lu­nya ha estat una febre, però quan hem vist les car­re­te­res ple­nes en la Diada ens ado­nem que el movi­ment encara es manté, i això és impor­tant que ho diguem a Brus­sel·les perquè és impor­tant que qui ho ha de saber ho sàpiga”, ha subrat­llat.

Jun­que­ras ha mani­fes­tat que la feina de base ha de par­tir de la pròpia soci­e­tat civil: “Hem d'apel·lar a la majo­ria social, en tot moment hem de recor­dar que la pre­gunta ha de ser clara”.

El pre­si­dent d'ERC ha asse­nya­lat que “no accep­ta­rem una mala pre­gunta, no ens resig­na­rem a no poder exer­cir el dret a votar a través de tots els camins legals”. En aquest sen­tit, ha afir­mat que “un d'aquests camins és el món muni­ci­pal, per això són impor­tants també les elec­ci­ons muni­ci­pals de maig del 2015, que seran deci­si­ves”.

“Per molt soroll que facin, la lluita la gua­nyarà la soci­e­tat cata­lana, l'inde­pen­den­tisme i ERC. El que estem expli­cant és tan evi­dent que ho segui­rem repe­tint cada dia”, ha afe­git. Jun­que­ras també ha expli­cat que “passi el que passi el 2014, el 2015 serà la data impor­tant perquè s'haurà de dur fer molta feina, i una part impor­tant la farem des del món muni­ci­pal amb la cul­tura, l'esport i la pro­moció econòmica”.

Final­ment, Jun­que­ras ha subrat­llat que una de les ame­na­ces que pot tenir el procés sobi­ra­nista és l'Estat. “Si ens diuen que no podem votar i ens resig­nem, ja hem per­dut (...) l'Estat espa­nyol han de per­ce­bre que per molt que ho digui nosal­tres farem tot allò que sigui pos­si­ble per defen­sar el nos­tre dret a votar”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia