Un tren i una via morta
El Departament de Territori i Sostenibilitat ha adjudicat el projecte constructiu per a la integració urbana de la línia de tren Lleida-la Pobla de Segur a l'altura de Balaguer. El projecte se centra en la conversió de la línia de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) en tren tramvia per adaptar-la millor a l'entorn urbà de la capital de la Noguera pel qual discorre. L'objectiu d'aquesta actuació, amb una inversió estimada de 5 milions d'euros, és integrar urbanísticament la línia de ferrocarril en relació amb la trama actual de Balaguer i també amb els desenvolupaments previstos pel municipi a l'est de les vies.
La capital de la Noguera ha invertit per millorar el sistema de recollida d'escombraries i en el sistema d'atenció i gestió de tràmits municipals.
Carlos Garcia, portaveu del PSC, primer tinent d'alcalde i regidor d'Obres i Serveis, admet que li és complicat vendre accions de govern que siguin visibles. “Durant aquest any el més important perquè la ciutat pogués funcionar ha estat reduir el deute.” Insisteix que “l'estalvi” és la seva política. Es planteja la legislatura com una cursa de fons i confia que, un cop controlat l'endeutament, la ciutat podrà emprendre actuacions molt més perceptibles pels ciutadans. “Ens ho hem hagut de plantejar per a un termini de quatre anys, no cal fer-ho tot durant els primers sis mesos”, indica. Josep Maria Roigé, des de l'oposició, considera que la inactivitat del govern és manifesta. “L'únic que han anat acabant és allò que van trobar amb partida pressupostària. La sort és que la ciutat funciona gràcies als seus ciutadans.”