Política

L’ANC enllaçarà l’11-S amb tres dies d’actes a l’octubre

L’Assemblea presenta la samarreta que es farà servir per a la Diada i també per a la commemoració del referèndum d’independència

Paluzie fa una crida a interpel·lar les institucions perquè reprenguin el camí cap a la plena sobirania

De ver­mell cri­da­ner, amb el coll i les mànigues rive­te­ja­des de blau i un lema escrit al cos­tat d’una ban­dera este­lada que embol­ca­lla un puny; llui­tem i gua­nyem la inde­pendència. Aquesta és la samar­reta que l’ANC ha pre­pa­rat per ves­tir els par­ti­ci­pants en els actes de rei­vin­di­cació inde­pen­den­tista que l’orga­nit­zació pre­para per a després de les vacan­ces d’estiu i que pretén que tor­nin a ser mas­sius després de les res­tric­ci­ons de l’any pas­sat. A la part de dar­rere de la samar­reta hi ha escrita, en posició ver­ti­cal, la data de l’11-S, una fletxa, 1-OCT i la paraula inde­pendència divi­dida en les sis síl·labes de què es com­pon.

La intenció de l’Assem­blea queda plas­mada en el lema escrit a la part fron­tal de la samar­reta, però sobre­tot en la ins­cripció que hi ha a la part poste­rior, ja que aquest any l’ANC vol orga­nit­zar actes tant per la Diada com per l’1 d’Octu­bre uni­fi­cats amb la mateixa indu­mentària de color ver­mell.

La samar­reta va ser pre­sen­tada ahir a la tarda a la tro­bada que cada dia es du a terme a l’avin­guda Meri­di­ana amb la gent de Meri­di­ana Resis­teix. Un cen­te­nar de per­so­nes es van poder posar per pri­mer cop la nova ves­ti­menta que ahir mateix va sor­tir a la venda. La roba es comer­ci­a­litza con­jun­ta­ment amb una bossa de tela al preu de 15 euros. La venda de la samar­reta con­tri­bu­eix a sos­te­nir les finan­ces de l’ANC.

A l’acte d’ahir hi van assis­tir el vice­pre­si­dent de l’Assem­blea, David Fernàndez, que va ser un dels pri­mers a enfun­dar-se la samar­reta, i la pre­si­denta, Eli­senda Palu­zie. La màxima res­pon­sa­bles de l’orga­nit­zació va recor­dar que la mobi­lit­zació d’aquest 11 de Setem­bre no serà una con­cen­tració estàtica sinó una mani­fes­tació de tipus tra­di­ci­o­nal, en movi­ment, i que l’objec­tiu és cami­nar des de la plaça Urqui­na­ona fins al parc de la Ciu­ta­de­lla.

Objec­tiu: Par­la­ment

Els líders de l’ANC ho diuen una mica amb la boca petita, però l’objec­tiu últim és arri­bar fins davant mateix del Par­la­ment de Cata­lu­nya, perquè l’Assem­blea diri­geix la seva rei­vin­di­cació als par­tits sobi­ra­nis­tes. “Hem d’inter­pel·lar les ins­ti­tu­ci­ons i el Par­la­ment perquè repren­guin el camí de la inde­pendència”, va dir ahir Palu­zie, que va lloar la gent de Meri­di­ana Resis­teix com a “símbol de la resistència” que des de fa més de tres anys es manté al peu del canó tot i haver patit “atacs de tota mena”.

Palu­zie va insis­tir que la mobi­lit­zació d’aquest any tindrà la segona part en la com­me­mo­ració del referèndum de l’1 d’Octu­bre que enguany s’escau en diven­dres. Per això, la pre­si­denta de l’Assem­blea va donar a enten­dre que es vol apro­fi­tar la coin­cidència amb cap de set­mana per orga­nit­zar actes els dies 1, 2 i 3 d’octu­bre. El 3 d’octu­bre del 2017 es va viure una apoteòsica vaga gene­ral per pro­tes­tar con­tra la repressió des­ple­gada el dia del referèndum, i per a molts inde­pen­den­tis­tes és un dia tan impor­tant com ho va ser l’1.

El propòsit ja con­fes­sat de l’ANC és tor­nar a omplir els car­rers i recu­pe­rar la força de mobi­lit­zació popu­lar que va empènyer el procés sobi­ra­nista els anys pre­vis al 2017. És evi­dent, però, que hi ha un refre­da­ment, moti­vat també per la Covid, i per això, durant tot l’estiu, l’ANC pre­veu dur a terme diver­sos actes per escal­far el debat sobi­ra­nista.

LA XIFRA

15
euros
costa la samarreta que ha preparat aquest any l’ANC i que es ven amb una bossa de roba.

Foro Coches contra ‘meridians’

La gent de Meridiana Resisteix persisteix, insisteix, no es rendeix. La seva determinació va més enllà de la sortida en llibertat dels presos polítics, i cada dia continua tallant durant dues hores una de les principals entrades de la ciutat per reivindicar la fi de la repressió i la independència de Catalunya. Els concentrats són increpats sovint, i també sovint reben la visita de col·lectius que boicotegen la seva protesta, com és la gent de Foro Coches, que avui i tres dies de la setmana vinent es manifestarà al mateix lloc amb vehicles. Ja tenen l’autorització per fer-ho, i els meridians hauran de protestar en un altre lloc.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el darrer article gratuït dels 5 d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia