Política

Millora a l’AP-7 per evitar cues al Vallès i tercer carril a Amposta

En plena pugna de xifres i dades entre la Generalitat i l’Estat sobre el compliment de les inversions i sobre el dèficit d’infraestructures, el Ministeri de Transports Mobilitat i Agenda Urbana està fent una ràtzia per diferents zones de Catalunya en què anuncia diverses actuacions per millorar la mobilitat. La majoria es concreten a l’AP-7, que amb la retirada dels peatges concentra greus problemes de retencions, col·lapse i accidents. L’encarregat d’explicitar-les és el secretari general d’Infraestructures del Ministeri, Xavier Flores, que primer va anunciar en un acte a la Cambra de Comerç de Tarragona l’ampliació d’un tercer carril entre l’Hospitalet de l’Infant i Amposta, una actuació que té els primers estudis tècnics fets i de la qual es posarà a licitació enguany el projecte constructiu. Aquest s’afegirà a la construcció que es va explicitar a l’abril d’un quart carril a l’AP-7 entre el Vendrell i el Papiol que costarà 200 milions i ahir Flores, en la seva visita al Consell Comarcal del Vallès Occidental, va plantejar una tercera ampliació amb un tercer carril a Montmeló i Parets en sentit Tarragona i la millora de la connexió amb la C-17 que tindrà fet el projecte constructiu enguany i costarà 30 milions.

Però el paquet de mesures està valorat en 78,2 milions i han de ser “de tramitació ràpida” perquè actuen sobre corredors ja existents, va explicar Flores. Inclouen la reordenació dels accessos en sentit nord entre Cerdanyola, Badia del Vallès i Sant Cugat i també de les connexions amb la B-30 en direcció a Girona, que costarà 22,1 milions amb previsió de licitació del projecte constructiu aquest any. Flores va posar d’exemple les actuacions que ha anat desenvolupant la Generalitat els darrers anys a la C-58 per comparar el tipus de projectes i volum d’obres que comportaran per millorar la seva “funcionalitat i seguretat”.

Precisament es vol millorar la connexió de la C-58 en direcció a Tarragona amb una doble connexió directe cap a la B-30 i una altra cap a l’AP--7, que tindrà el projecte fet enguany i un pressupost de 8,2 milions; o la millora del ramal d’enllaç entre la C-58, l’AP-7 i la N-150 en sentit Tarragona, que tindrà un cost de cinc milions. Un altre punt on es preveu una actuació de millora i que és un punt crític en la mobilitat és a l’altura del polígon industrial Santiga, a Barberà del Vallès, on es vol millorar la capacitat de les rotondes dels accessos i sortides per cada sentit de circulació (4 milions). La darrera actuació que va presentar, i que tindrà un cost de 8,8 milions, és el de la millora de la connexió amb la C-60 d’acord amb el govern de la Generalitat, amb qui va assegurar que estan tenint diverses reunions tècniques.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Política

Vergés sosté que l’estació del TAV a l’aeroport és “absolutament prioritària”

vilobí d’onyar
estats units

El jutge aclareix Trump que l’ordre de silenci només l’afecta fora del tribunal

barcelona
estat francès

Desallotgen una protesta propalestina a la Sciences Po de París

barcelona
memòria

El TSJC considera que la protesta contra la tortura no és transversal

barcelona
societat

El PSC demana al govern una resposta serena a les pintades en establiments

girona
política

Un cap de l’UGT contra Puigdemont: “Va marxar al portamaletes. No sé si cagat o pixat”

barcelona
unió europea

La ministra d’Exteriors alemanya denuncia un ciberatac rus

barcelona
Política

Mor Josep Manel Ferré, exregidor de CiU a l’Ajuntament d’Amposta

política

Puigdemont i Aragonès polemitzen sobre els pactes

barcelona