Política

Unió Europea

L’H2Med arribarà a Alemanya després d’un acord a quatre amb Espanya, França i Portugal

El futur corredor entre Barcelona i Marsella subministrarà hidrogen al centre d’Europa

Es calcula que la canonada estarà en funcionament el 2030 i que podrà transportar dos milions de tones d’hidrogen verd l’any

El corredor d’hidrogen que ha d’unir Barcelona i Marsella arribarà fins a Alemanya.

Així ho ha anunciat aquest diumenge el ministeri espanyol per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic en un comunicat coincidint amb la cimera francoalemanya que s’ha celebrat durant la jornada a París, i que ha reunit el president francès, Emmanuel Macron, i el canceller alemany, Olaf Scholz, així com els governs d’ambdós països.

L’acord sobre l’H2Med arriba després de les negociacions a quatre bandes entre Espanya, Portugal, França i Alemanya i no s’ha tancat fins avui diumenge.

El govern espanyol al comunicat calcula que la canonada estarà en funcionament el 2030 i que podrà transportar dos milions de tones d’hidrogen verd a l’any, el 10% del consum de la Unió Europea.

“El 2050 s’estima que el 20 % de tota l’energia a Europa serà hidrogen renovable”, afegeix el ministeri liderat per Teresa Ribera.

A l’acte de cloenda de la cimera francoalemanya Macron també ha anunciat que han decidit allargar l’hidroducte “que gràcies a fons europeus uneix Portugal, Espanya i França, a Alemanya, que serà un soci en la infraestructura d’aquest projecte”.

Macron ha assenyalat que hi ha la “voluntat” de promoure l’hidrogen verd a nivell europeu.

El president francès ha defensat que aquest projecte és més viable que el MidCat, el pla que defensaven originalment Espanya i Portugal per al transport de gas. “El MidCat no era la bona estratègia, que era per transportar gas i que creuava els Pirineus, ara és la bona estratègia, que passa pel Mediterrani”, ha considerat.

França, Espanya i Portugal van acordar en la cimera euromediterrània d’Alacant, el passat 9 de desembre, la construcció d’aquest hidroducte submarí entre Barcelona i Marsella.

Aquest acord permetrà el transport d’hidrogen verd per Europa en un context de recerca d’alternatives a les fonts d’energia contaminants, en moments de crisis per la guerra d’Ucraïna.

El projecte inclou dues infraestructures transfrontereres, una entre Celorico daBeira (Portugal) i Zamora, i una altra submarina, entre Barcelona i Marsella, així com dos eixos troncals.

El macroprojecte, que serà finançat fins al 50 % per fons europeus, permetrà portar hidrogen obtingut amb energies renovables a la UE.



[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Política

Mor Joan Pujol, activista independentista de Sabadell

Política

Feijóo anuncia més manifestacions contra l’amnistia després del 12-M

barcelona
guerra a gaza

Israel inicia l’evacuació de Rafah i amenaça amb una “força extrema”

barcelona
ARBÚCIES

La CUP proposa la gestió pública de les plantes embotelladores d’aigua

ARBÚCIES

Referèndum: com, quan i per què

barcelona
Jaume Veray Cama
Cap de llista del PP a la circumscripció de Girona al Parlament el 12-M

“Potser fent eleccions cada mes solucionaríem més coses”

Girona
Estats Units

Protesta i resposta policial als campus

Los Angeles
Laia Estrada i Cañon
Candidata de la CUP a la Presidència de la Generalitat

“Ens juguem que la política es torni a fer des de casa nostra”

Barcelona
crònica

‘Runner’ Illa i el ritme dels socialistes