Política

REGNE UNIT

El Regne Unit comença a traslladar demandants d’asil a una barcassa

Amb la polèmica mesura, el govern de Rishi Sunak vol “allotjar” unes cinc-centes persones al vaixell per reduir “la dependència d’hotels cars” i permetre “un sistema d’asil més ordenat i efectiu”

El Regne Unit ha començat aquest dilluns a tras­lla­dar sol·lici­tants d’asil a la bar­cassa ‘Bibby Stock­holm’, segons infor­men la BBC i The Guar­dian. El govern de Rishi Sunak, que ha llo­gat l’embar­cació durant divuit mesos, vol “allot­jar” uns 500 deman­dants d’asil al vai­xell —que té 222 cabi­nes i tres pisos—, atra­cat a l’illa de Port­land, a Dor­set, al sud del país, men­tre espe­ren la reso­lució de les seves sol·lici­tuds, ja que, segons l’exe­cu­tiu, així es “reduirà la dependència d’hotels cars i per­metrà un sis­tema d’asil més orde­nat i efec­tiu”.

Diver­ses orga­nit­za­ci­ons de drets humans, com Amnis­tia Inter­na­ci­o­nal (AI), han denun­ciat el tracte inhumà als sol·lici­tants d’asil. El direc­tor dels drets dels migrants i refu­gi­ats de l’enti­tat, Steve Val­dez-Symonds, ha cri­ti­cat la mesura, ha indi­cat que és “una manera com­ple­ta­ment ver­go­nyosa d’alber­gar per­so­nes que han fugit del ter­ror, el con­flicte i la per­se­cució” i ha afe­git que “és pro­ba­ble que allot­jar per­so­nes en una bar­cassa flo­tant torni a pro­vo­car trauma”.

La polèmica nova llei de migració britànica, apro­vada a finals de juliol, exi­geix “l’expulsió de qual­se­vol per­sona que arribi il·legal­ment al Regne Unit al seu país d’ori­gen o a un ter­cer país segur perquè es pro­cessi la seva sol·lici­tud d’asil” i és una de les ini­ci­a­ti­ves més des­ta­ca­des del govern de Sunak per inten­tar “atu­rar” l’arri­bada de peti­tes embar­ca­ci­ons a través del Canal de la Mànega. La norma ha estat con­dem­nada per l’Alt Comis­si­o­nat per als Drets Humans de les Naci­o­nals Uni­des, Volker Türk, i l’Alt Comis­si­o­nat de l’ONU per als Refu­gi­ats, Filippo Grandi, ja que vul­nera les obli­ga­ci­ons inter­na­ci­o­nals i els drets humans al Regne Unit.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia