Política

política

Anuncien la presència de Puigdemont la setmana vinent a Prada

Tornarà a protagonitzar un acte públic dilluns en la presentació d’un llibre a la Universitat Catalana d’Estiu

La cita, que comença dissabte, també rebrà Oriol Junqueras o l’expresident Torra, i la clourà el president del Parlament, Josep Rull

El pre­si­dent a l’exili i líder de Junts, Car­les Puig­de­mont, està anun­ciat que par­ti­ci­parà dilluns vinent a Prada, en el marc de la Uni­ver­si­tat Cata­lana d’Estiu (UCE), en la pre­sen­tació del lli­bre Col­pisme. De la violència mili­tar al law­fare judi­cial, obra de l’advo­cat i escrip­tor Damià del Clot. El mateix Puig­de­mont i l’exdi­pu­tat i advo­cat Jaume Alonso-Cue­vi­llas, que també hi serà, en són els autors de sen­gles pròlegs. Si final­ment es con­firma la seva presència, serà el pri­mer acte públic de l’expre­si­dent, i a més a la Cata­lu­nya Nord, després de l’evasió que va pro­ta­go­nit­zar dijous pas­sat, quan després d’un breu acte a l’Arc de Tri­omf de Bar­ce­lona, abans del ple d’inves­ti­dura de Sal­va­dor Illa, va esca­po­lir-se de l’ordre de detenció del jutge del Suprem Pablo Lla­rena que havien d’exe­cu­tar els Mos­sos d’Esqua­dra, i va tor­nar a Water­loo. En tot cas l’acte ja estava pre­vist abans d’aquest epi­sodi, que pot haver supo­sat un canvi de plans, però l’orga­nit­zació no ho pot con­fir­mar, i en els últims dies Cue­vi­llas l’ha seguit publi­ci­tant a les xar­xes. L’excon­se­ller a l’exili Lluís Puig també par­ti­ci­parà en diver­sos actes al llarg de la set­mana.

En tot cas, Puig­de­mont és un dels grans reclams de la UCE d’enguany, en la 56 a edició ja, que rere el lema “Països Cata­lans: resistència i soci­e­tat civil democràtica”, s’inau­gura dis­sabte i s’allar­garà fins al 23 d’agost en la clàssica ubi­cació del Liceu Renou­vier, on va tor­nar l’any pas­sat després d’uns anys en què es va cele­brar en altres recin­tes. La cita, que manté tot l’ampli ven­tall de cur­sos i jor­na­des temàtiques habi­tu­als, arriba enguany en ple punt d’inflexió a la política cata­lana, en la mateixa set­mana en què ha pres pos­sessió un nou govern soci­a­lista, la qual cosa ha fet que el car­tell sigui molt menys far­cit d’auto­ri­tats polítiques que d’habi­tud, donada la impos­si­bi­li­tat de lli­gar con­vi­dats amb ante­lació per la incer­tesa de les últi­mes set­ma­nes sobre si hi hau­ria inves­ti­dura o no, i per tant qui seria al govern.

Amb això, des­ta­quen en el pro­grama la presència el dia 21 de l’expre­si­dent d’ERC Oriol Jun­que­ras, per par­lar en el semi­nari d’història sobre l’amnis­tia de 1936, o de l’expre­si­dent Quim Torra, per pro­nun­ciar una con­ferència sobre Pom­peu Fabra. El mateix dia també hi pro­nun­ciarà una xer­rada la ja excon­se­llera d’Edu­cació Anna Simó sobre escola i llen­gua, en el marc del semi­nari que orga­nitza la Fun­dació Irla, que diu­menge haurà home­nat­jat l’expre­si­dent d’ERC, Jordi Car­bo­nell, en un acte on par­ti­ci­pa­ran, entre altres, el seu fill Oriol, l’exvi­ce­pre­si­dent Josep-Lluís Carod-Rovira o l’excon­se­ller Josep Huguet. Igual­ment, des­taca un debat el dia 22 entre els pre­si­dents de les enti­tats de la Fede­ració Llull: Xavier Antich d’Òmnium Cul­tu­ral, Antoni Llabrés, d’Obra Cul­tu­ral Balear i Anna Oli­ver, d’Acció Cul­tu­ral del País Valencià. També es pre­veu el dia 20 una visita col·lec­tiva a la Casa Macià de Prats de Molló, on el dipu­tat de Junts i his­to­ri­a­dor Agustí Colo­mi­nas i el pro­fes­sor Fermí Rubi­ralta ofe­ri­ran una xer­rada sobre els pre­pa­ra­tius de l’aixe­ca­ment de 1926. El dia 22 també par­ti­ci­pa­ran en un debat sis dels rec­tors de les uni­ver­si­tats públi­ques de Cata­lu­nya. El dia 23 la clo­enda anirà a càrrec del pre­si­dent del Par­la­ment, Josep Rull, després de l’ator­ga­ment del Premi Canigó a la Pla­ta­forma per la Llen­gua, que reco­llirà el seu pre­si­dent Òscar Escu­der, i al pre­si­dent de Ferr­med, Joan Amorós, com a gran defen­sor del cor­re­dor medi­ter­rani.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia