Política

política

El nou govern català aposta pel desdoblament total de la C-55

La nova delegada del govern a la Catalunya Central, Elia Tortolero, anuncia un nou estudi per valorar la viabilitat del 2+2

Creu que el 2+1 projectat per l’anterior executiu és “un gran avenç” però insuficient

La nova delegada del govern a la Catalunya Central, Elia Tortolero, defensa el desdoblament total de la C-55 i referma el seu compromís per fer-lo possible. El projecte actual de l’executiu de Pere Aragonès, però, contempla la construcció d’un tercer carril en sentit nord, en el tram entre Sant Vicenç de Castellet i Manresa. Per Tortolero tot i ser “un avenç” no és suficient i, per això, continuarà reclamant el 2+2 “perquè pugui ser efectiu aquesta legislatura”. En aquesta línia, la nova delegada ha anunciat en una entrevista a l’ACN un nou estudi de viabilitat del desdoblament total de la via. Espera que estigui enllestit a finals d’any o principis de 2025. No seria, però, el primer informe d’aquest tipus: “Hi ha hagut molts estudis amb diferents opinions. Per això vam acordar fer-ne un de nou”, ha explicat. De fet, la millora de la via que enllaça la comarca del Bages amb el Baix Llobregat és una reivindicació històrica del territori pel nombre d’accidents i la congestió diària. L’any 2023, el govern d’Aragonès va anunciar la inversió de 50 milions en la construcció del tercer carril deixant de banda el que seria el desdoblament total de la via per qüestions medioambientals. Ara, la delegada del govern socialista a la zona, torna a situar el 2+2 entre les prioritats. En el marc de la mobilitat a la Catalunya Central, Tortolero ha afirmat que el govern d’Illa està valorant si és viable dur a terme la gratuïtat de la C-16 que va anunciar l’anterior executiu i que hauria d’aplicar-se a partir d’aquesta tardor. L’autopista connecta Barcelona amb la Cerdanya i és una de les més carers de l’Estat. L’anunci preveia la gratuïtat dels peatges per als trajectes de mobilitat obligada en els viatges d’anada i tornada el mateix dia, de dilluns a divendres, i entre Terrassa i Manresa.

Pel que fa a la mobilitat ferroviària, exposa que durant els anys de govern del PP a l’Estat “s’ha invertit 0 en el tren” i assegura que ara amb Sánchez al capdavant de Moncloa s’està revertint la situació malgrat que puntualitza que “els canvis no són ràpids”. Creu que és “una deficiència” que els habitants de la Catalunya Central no puguin arribar amb una hora de tren a Barcelona. “Aquí hi ha d’haver una aposta clara”, subratlla.

Un altra de les prioritats per Tortolero és l’educació: “Portem un dèficit de construcció molt llarg. Hi ha molts municipis que es troben amb una situació de reclamació al departament i, durant molt temps, el departament ha fet com si no escoltés els municipis”, ha subratllat. En aquest sentit, ha assegurat que haurà de treballar “de valent” per escoltar les demandes dels Ajuntaments i de la comunitat educativa “per a la construcció dels centres allà on calgui”. En aquest punt, però, també avisa que els processos “no són ràpids” ja que “com a mínim es necessita vora tres anys per a la construcció d’un nou edifici”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.