Política

política

Comín defensa que totes les seves despeses al Consell estan justificades

Sosté que les ha argumentades de manera “reiterada i exhaustiva” i que respecten “de manera inequívoca” els criteris del Govern del Consell de la República

El vice­pre­si­dent del Con­sell de la República i euro­di­pu­tat de Junts, Toni Comín, ha res­post públi­ca­ment la infor­mació sobre les “des­pe­ses injus­ti­fi­ca­des” pro­pe­res als 15.000 euros que li atri­bu­eix una audi­to­ria de l’orga­nisme. En pri­mer lloc, Comín ha vol­gut recor­dar als mit­jans que han fet públi­ques infor­ma­ci­ons “pro­vi­si­o­nals” “obtin­gu­des il·legal­ment” fruit d’un atac informàtic que ell i el Con­sell atri­bu­ei­xen a les cla­ve­gue­res de l’Estat espa­nyol.

Pel que fa al con­tin­gut, Comín defensa que “tots els imports han estat jus­ti­fi­cats de manera rei­te­rada i exhaus­tiva –i en diver­ses oca­si­ons, per escrit” i adver­teix que no s’ha de con­fon­dre amb el fet que al Cat­Glo­bal o al seu comp­ta­ble els sem­bli “millor o pit­jor aquesta jus­ti­fi­cació” –Cat­Glo­bal ASBL és l’empresa que es va crear per fer “de vehi­cle legal” al Fons Defen­sa­e­xili.org. i Comín argu­menta que “les regles i els bene­fi­ci­a­ris d’aquest fons són públics i van ser esta­blerts pel Govern a l’exili l’any 2018”. Així, Comín sosté que són “des­pe­ses jus­ti­fi­ca­des d’acord amb els cri­te­ris fixats pels res­pon­sa­bles de defen­sa­e­xili.org i pel Govern del Con­sell, que el comp­ta­ble, sense cap fona­ment, con­si­dera no jus­ti­fi­ca­des”.

A més, Comín recorda que les seves “són des­pe­ses del mateix caràcter (idènti­ques) que les des­pe­ses de repre­sen­tació de la resta de mem­bres del Govern: cos­tos de des­plaçament i d’allot­ja­ment” i recorda que el càrrec de mem­bre del Govern del Con­sell no està remu­ne­rada però que l’orga­nisme es fa càrrec de les des­pe­ses deri­va­des de la repre­sen­tació d’aquests càrrecs. Des­pe­ses, con­clou, “per assis­tir a reu­ni­ons o bé a Bèlgica, o bé a la Cata­lu­nya Nord. En el meu cas, es tracta de des­pe­ses per assis­tir a reu­ni­ons a la Cata­lu­nya Nord”.

Quan al seu dia el gerent del Con­sell va afir­mar que es trac­tava de des­pe­ses “per­so­nals (vacan­ces fami­li­ars) i no de repre­sen­tació, feia un mes que havia estat aco­mi­a­dat”, explica Comín. Afe­geix que, durant aquell període, la seva família era a Bar­ce­lona i ell estava sol a la Cata­lu­nya Nord com­plint “l’agenda de reu­ni­ons en tant que vice­pre­si­dent exe­cu­tiu del Con­sell”. Comín rebla que “des­pe­ses idènti­ques a aques­tes –amb el mateix destí, el mateix allot­ja­ment, en les matei­xes dates de l’any– havien estat auto­rit­za­des pel mateix gerent durant els anys ante­ri­ors, sense que hagués fet mai cap objecció”. I és l’afir­mació “falsa” del gerent sobre “des­pe­ses per­so­nals (vacan­ces fami­li­ars)”, el motiu únic i exclu­siu pel qual Cat­Glo­bal va posar en dubte, en el seu moment, que aques­tes des­pe­ses fos­sin jus­ti­fi­ca­des, con­clou l’afec­tat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia