política
Unió de Pagesos considera “molt insuficients” les mesures del Govern
Unió de Pagesos considera “molt insuficients” les mesures adoptades aquest dimarts pel Govern per agilitzar la burocràcia al sector agrari i remarca que l’executiu “continua incomplint” altres acords aprovats com la Taula Agrària o l’Acord de treball per a la simplificació administrativa en el sector primari que formava part del full de ruta pel 2023-2024 i va ser subscrit l’estiu del 2023 pel PSC, ERC, Junts, Comuns i la CUP. El sindicat ha denunciat aquest dimarts en un comunicat que les mesures aprovades són “esquifides en relació a la complicació i la burocratització a la qual es té sotmès el sector agrari”. En concret, els tràmits que es reduiran i simplificaran seran una vintena que són competència de la Generalitat i que afecten l’àmbit de l’agricultura, la ramaderia, el regadiu, la gestió forestal i l’activitat cinegètica.
Per altra banda, el sindicat també s’ha queixat que les resolucions d’ajuts subscrites pel conseller Òscar Ordeig “vulneren els acords i continuen discriminant la pagesia afectada per la bretxa digital”, ja que segons l’Institut Nacional d’Estadística, el 41% de les explotacions agràries a Catalunya estan dirigides per persones de més de 65 anys. Unió de Pagesos ha explicat que des del 2021 manté vius contenciosos administratius contra el departament d’Agricultura per defensar els drets de la pagesia afectada per la bretxa digital.
Així mateix, el sindicat considera un “foc d’encenalls” la creació d’una nova categoria de petites explotacions de caràcter familiar per a la simplificació, quan la càrrega administrativa i burocràtica que suporten les explotacions agràries està fortament condicionada per les obligacions derivades de la normativa europea i estatal. Per tot plegat, el sindicat ha demanat una compareixença urgent al Parlament per denunciar els reiterats incompliments.