ERC demana responsabilitats al govern espanyol pel caos de Rodalies
Després d’una setmana negra a la xarxa de Rodalies de Catalunya, ERC ha exigit a l’Estat que comparegui al Senat juntament amb alts comandaments de Renfe i Adif per donar-ne explicacions i assumir responsabilitats. “Des d’ERC sempre hem defensat els drets dels catalans, i això inclou el dret a la mobilitat i el dret a gaudir de la vida familiar”, ha declarat la senadora Laura Castel.
Els republicans han demanat en primer lloc la compareixença del ministre de transports, Óscar Puente, com a màxim responsable de la infraestructura i dels trens de Rodalies. I en segon lloc, la compareixença del president de Renfe, Álvaro Fernández, i el president d’Adif, Luis Pedro Marco, les empreses encarregades de gestionar el servei. Castel ha afirmat que “cal continuar denunciant el maltractament sistemàtic i la deixadesa d’ADIF i RENFE cap als usuaris catalans”, ja que “dia rere dia ofereixen un servei pèssim i unes infraestructures que col·lapsen”.
Per tal de donar veu a la ciutadania que pateix diàriament les incidències de la xarxa ferroviària, ERC ha demanat també la compareixença de les dues portaveus de les plataformes ciutadanes per aquesta lluita, Dignitat a les vies i l’associació Trens dignes.
Unes compareixences que se sumen a les que ja va demanar aquest dilluns el grup d’ERC al Parlament de Catalunya, quan va sol·licitar l’assistència davant la cambra dels responsables de Renfe i Adif. ERC ha afirmat que dimarts que ve també interpel·larà el govern espanyol a la comissió de Transports.