POLíTICA
Junts diu que l’acord amb els sindicats és “el certificat de defunció del traspàs de Rodalies”
Junts per Catalunya veu en l’acord entre el govern espanyol i els sindicats per a desconvocar la vaga ferroviària “el certificat de defunció del traspàs de Rodalies”. Així ho ha denunciat aquest dilluns el vicepresident i portaveu del partit, Josep Rius, que ha criticat que el traspàs no ha estat “integral” en cap moment. “El problema no només és que Rodalies sigui una filial de Renfe, sinó que tenim un president de la Generalitat que és una filial del PSOE”, ha criticat Rius, que al mateix temps ha evitat responsabilitzar-ne ERC pel seu pacte amb els socialistes. Rius també ha lamentat que Salvador Illa no comparegui al Parlament fins al ple monogràfic previst per la setmana que ve.
En roda de premsa després de la reunió de l’executiva, i segons recull ACN, el portaveu de Junts ha assegurat que “l’acord estableix que Renfe i Adif continuaran operant com han fet fins ara a Catalunya, igual de malament”, i que l’Estat continuarà tenint “l’última paraula en tot”. En aquest sentit, ha acusat el govern espanyol d’aprofitar la pressió dels sindicats “per a aigualir un traspàs que mai ha estat integral”.
A més, Josep Rius ha assenyalat directament el Govern de Salvador Illa, i ha lamentat que “els principals afectats d’aquest acord continuen sent els usuaris de Rodalies, que continuaran patint el caos, els retards i el maltractament dels darrers anys”. Preguntat per la responsabilitat d’ERC, Rius ha volgut posar el “focus” en l’executiu.
El partit de Carles Puigdemont ha contraposat el funcionament de Rodalies amb la xarxa ferroviària que ja gestiona la Generalitat. “El bon funcionament d’FGC demostra que, quan es gestiona des de Catalunya, les coses es poden fer molt bé”, ha comparat Rius. I ha deixat clar que la seva proposta passa per un “traspàs integral amb la seva corresponent dotació pressupostària”.
En aquest context marcat per les incidències de Rodalies, l’executiva de Junts ha acordat “sumar-se” a les mobilitzacions que hi haurà aquest cap de setmana a diversos punts de Catalunya, on tenen previst assistir dirigents del partit.