Política

Rússia, els EUA i la resiliència europea

Una ofensiva bèl·lica és, ara per ara, improbable. Putin ataca els països de la UE amb tàctiques de guerra híbrida com ara sabotatges a infraestructures, utilització de la migració, desinformació a les xarxes i ingerències electorals

Un escenari possible és una UE atrapada en la pinça Washington-Moscou a l’hora d’establir una nova arquitectura de seguretat per al Vell Continent que satisfaci únicament els interessos de les dues grans potències

Les accions subversives russes contra instal·lacions, institucions i la indústria s’han triplicat el darrer any
Els cables submarins de fibra òptica, per on passa el trànsit intercontinental d’internet, són un dels grans objectius dels atacs

“L’objec­tiu de Rússia amb relació a Ucraïna és el seu escla­fa­ment, ja sigui mili­tar, ja sigui per una com­bi­nació d’ins­tru­ments mili­tars i diplomàtics. Volem així divi­dir aquest quasi-estat arti­fi­cial en els seus frag­ments natu­rals. Pot haver-hi manio...

‘El meu país estimat’
Autora: Ielena Kostiutxenko
Editorial: La Segona Perifèria
Pàgines: 504
Relats autobiogràfics i cròniques periodístiques estremidores publicades al llarg de quinze anys al ‘Nóvaia Gazeta’, el darrer diari lliure de Rússia, abans que no fos clausurat pel govern de Putin.
‘Muntanya russa’
Autora: Natàlia Boronat
Editorial: Godall edicions
Pàgines: 335
Crònica d’un llarg viatge vital i emocional per Rússia, on l’autora va viure més de 15 anys. El llibre ofereix una àmplia visió del complex mosaic de pobles, llengües, religions i cultures en el país més gran del món.
‘Rusia contra el mundo’
Autor: Marc Marginedas
Editorial: Península
Pàgines: 288
Corresponsal de diverses guerres i conflictes, Marginedas publica un llarg treball d’investigació en què desvela com Rússia s’ha convertit en el gran desestabilitzador de la geopolítica global.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.