Política

ciutat del vaticà

Mor el papa Francesc

El Pontífex va impartir una benedicció diumenge a la plaça de Sant Pere del Vaticà i va rebre el vicepresident dels EUA

El papa Fran­cesc s’ha mort aquest dilluns a les 7.35 hores a la seva residència de la Casa Santa Marta, segons ha anun­ciat en un vide­o­mis­satge el camar­lenc, el car­de­nal Kevin Joseph Far­rel.

“Amb pro­fund dolor haig d’anun­ciar que el papa Fran­cesc ha mort a les 7.35 hores d’avui, el bisbe de Roma ha tor­nat a la casa del pare, la seva vida sen­cera ha estat dedi­cada ser­vei del Senyor i de la seva Església i ens ha ense­nyat el valor de l’Evan­geli amb fide­li­tat, valor i amor uni­ver­sal i, de manera par­ti­cu­lar, a favor dels més pobres i mar­gi­nats”, ha anun­ciat Far­rel. “Amb immensa gra­ti­tud pel seu exem­ple com a dei­xe­ble del Senyor Jesús reco­ma­nem l’ànima del papa Fran­cesc a l’infi­nit amor mise­ri­cordiós de Déu”.

En el vídeo, gra­vat a la cape­lla de la Casa Santa Marta també apa­rei­xen el secre­tari d’Estat, el car­de­nal Pie­tro Paro­lin, i el subs­ti­tut de la secretària d’Estat, el veneçolà Edgar Peña Parra, i el mes­tre de cerimònies, Diego Rave­lli.

A les 9.45 hores va arri­bar un mis­satge al canal Tele­gram dels peri­o­dis­tes acre­di­tats davant el Vaticà en el qual s’anun­ci­ava una trans­missió des de la cape­lla de la Casa Santa Marta i que es podia seguir pels mit­jans vati­cans. En la trans­missió apa­rei­xien amb gest seriós i ves­tits de fosc i anun­ci­ava la notícia Far­rel, que com camar­lenc és l’encar­re­gat de les ges­ti­ons en el moment de l’ano­me­nada Seu Vacant, el període que va des de la mort d’un papa fins a l’elecció del seu suc­ces­sor.

Fran­cesc, que havia estat absent en tots els actes de la Set­mana Santa en con­ti­nuar con­va­les­cent després de la seva hos­pi­ta­lit­zació, va aparèixer diu­menge al balcó de la lògia cen­tral de la façana de la basílica de Sant Pere per a la bene­dicció Urbi et orbi. Després va recórrer la plaça amb el papamòbil mal­grat les seves con­di­ci­ons de salut en el que ara pot con­si­de­rar-se el seu últim adeu als fidels. El Pontífex havia pas­sat 38 dies a l’hos­pi­tal per una pneumònia bila­te­ral i va ser donat d’alta el 23 de març.

Durant el matí de diu­menge va rebre el vice­pre­si­dent dels Estats Units, JD Vance, a la seva residència de casa Santa Marta per dedi­car-li una breu salu­tació i inter­can­viar una feli­ci­tació per la Pas­qua, segons va infor­mar l’ofi­cina de premsa del Vaticà.

Nas­cut a Bue­nos Aires com a Jorge Mario Ber­go­glio, el 2013 es va con­ver­tir en el pri­mer papa d’ori­gen lla­ti­no­a­me­ricà en suc­ceir Benet XVI, que va renun­ciar al papat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia