Política

Montilla diu que serà difícil que el PP governi a l'Estat si manté posicions "tan anticatalanes"

Preguntat per la presència del president del PP, Mariano Rajoy, a Barcelona amb motiu de la recepció institucional, Montilla ha dit que "tothom qui vulgui venir serà benvingut, també el president del PP"

El pre­si­dent de la Gene­ra­li­tat de Cata­lu­nya, José Mon­ti­lla, diu que "difícil­ment" el PP podrà gover­nar l'Estat si manté la seva estratègia actual i les seves posi­ci­ons "tan anti­ca­ta­la­nes".

"Difícil­ment podran gua­nyar espai amb aquesta política a Cata­lu­nya i difícil­ment podran tenir ali­ats cata­lans per gover­nar Espa­nya" si man­te­nen les seves tesis "tan bel·lige­rants con­tra Cata­lu­nya i tan anti­ca­ta­la­nes". Aques­tes han estat les parau­les exac­tes de Mon­ti­lla en decla­ra­ci­ons a Cata­lu­nya Ràdio.

"No és una advertència, és una cons­ta­tació. Ho diu el sen­tit comú", ha afir­mat Mon­ti­lla, que ha asse­gu­rat que el recurs que va pre­sen­tar el PP català el 2006 con­tra l'Esta­tut davant el Tri­bu­nal Cons­ti­tu­ci­o­nal "per­ju­dica" la imatge dels popu­lars a Cata­lu­nya. Segons el pre­si­dent, aquest recurs "mai" s'hau­ria d'haver pre­sen­tat.

Mon­ti­lla con­si­dera que els popu­lars, a Cata­lu­nya, tenen "un gran han­di­cap, la seva cre­di­bi­li­tat" i una "abso­luta i total dependència" de Génova.

Pre­gun­tat per la presència del pre­si­dent del PP, Mari­ano Rajoy, a Bar­ce­lona amb motiu de la recepció ins­ti­tu­ci­o­nal de la Gene­ra­li­tat al Palau Reial de Pedral­bes, Mon­ti­lla ha dit que "tot­hom qui vul­gui venir serà ben­vin­gut, també el pre­si­dent del PP". "La soci­e­tat cata­lana i les seves ins­ti­tu­ci­ons són abso­lu­ta­ment hos­pi­talàries".

Esmor­zar a Pedral­bes

Mari­ano Rajoy i Mon­ti­lla s'han reu­nit durant mitja hora, abans de la recepció ofi­cial al Palau de Pedral­bes, en una tro­bada que, segons el pre­si­dent del PSC, ha estat "cor­dial" i "dis­tesa" i en què han ana­lit­zat la situ­ació política. De la seva banda, el pre­si­dent del PP no ha vol­gut tam­poc donar detalls de la reunió pri­vada amb Mon­ti­lla i s'ha limi­tat a dir que ha estat "molt cor­dial".

Per pri­mera vegada, Rajoy ha vin­gut a Cata­lu­nya per cele­brar Sant Jordi, una jor­nada que ha començat als jar­dins del Palau de Pedral­bes, en el tra­di­ci­o­nal esmor­zar amb les màximes auto­ri­tats civils, polítiques, cul­tu­rals i econòmiques del país.

Abans de dei­xar-se foto­gra­fiar al cos­tat del seu govern, en el tra­di­ci­o­nal brin­dis amb cava, Mon­ti­lla s'ha reu­nit a soles amb Rajoy en una de les sales del Palau de Pedral­bes.

Mon­ti­lla ha expli­cat que la reunió, que s'ha cele­brat per ini­ci­a­tiva seva, ha estat "dis­tesa" i "cor­dial", i que hi han fet una repas­sada de dife­rents coses i fins i tot hi ha hagut temps per par­lar del bon par­tit d'ahir a la nit del Barça, que va gua­nyar per 4-0 el Sevi­lla al Camp Nou.

Mon­ti­lla no ha vol­gut donar detalls de la con­versa i s'ha limi­tat a expli­car que han ana­lit­zat la situ­ació política de Cata­lu­nya i d'Espa­nya.

El pre­si­dent del PP i Mon­ti­lla s'han donat la mà durant prop de tres minuts davant les càmeres i els flai­xos dels repor­ters, davant dels quals també s'ha situat la pre­si­denta del PPC, Alícia Sánchez-Camacho, que ha estat qui va tenir la idea que Rajoy vingués avui a Bar­ce­lona, en un gest de nor­ma­li­tat del PP a Cata­lu­nya.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.