El Bloc acusa l'alcaldessa de Torrent de falsejar la realitat
Maria Herrada assegura que la regidora en cap d'aquesta localitat de l'Horta fa promeses electorals impossibles d'acomplir
La secretària del Bloc de Torrent, María Herrada, va acudir a la junta anual de veïns del Barri de Camí La Nòria, amb l'objectiu de conèixer la informació que l'alcaldessa donaria sobre el punt estrela de l'ordre del dia: el projecte de soterrament de les vies del metro que separa històricament aquest barri del nucli urbà de Torrent.
En aquest informe l'alcaldessa de Torrent ha assegurat als veïns i veïnes assistents, que les vies del metro estarien soterrades abans de finalitzar la pròxima legislatura. Maria José Català afirma que la protecció de la històrica horta del Safranar és inexistent i que l'única manera de soterrar les vies consistix en urbanitzar tota l'horta i carregar als promotors dels habitatges el cost del soterrament. A més a més ha anunciat que si la iniciativa privada no construís els habitatges necessaris per a costejar el soterrament, seria l'empresa municipal, Nous Espais, l'encarregada de fer-ho.
Els nacionalistes torrentines consideren aquesta exposició dels fets com a fantasies dirigides a satisfer els objectius electorals de Maria José Catalá en aquest barri. Segons Herrada “la realitat de Torrent, que no ha volgut explicar Català, són els milers d'habitatges buits al Parc Central i la dramàtica situació dels constructors i les immobiliàries de Torrent”. Segons Herrada “la solució proposada per María José Català suposa que mentre no s'acabe la crisi i no es venguen els milers de vivendes buides del parc immobiliari de Torrent no serà possible soterrar les vies”.
Setanta-nou milions soterrats
Pere RossellA rengló seguit de la denúncia realitzada pel Bloc, la municipalitat torrentina ha fet sortir el seu gabinet de premsa per a comunicar la ciutadania que el soterrament de les vies de la línia 1 del Metro, té un cost real de 79 milions d'euros, quantitat que estarà sufragada a parts iguals per l'administració local i autonòmica. Però a més d'això, comunica que la nova estació estarà integrada dins d'un centre comercial de 35.000 metres quadrats que disposarà d'un aparcament de més de mil places.
Únicament amb aquesta informació, ja s'ensuma que l'objectiu final és que entre el que posaran damunt de la taula i el que hauran de pagar els constructors, acabaran amb el Safranar i, a més d'això, faran calaix. Quan el PP es meneja, sempre fa soroll a quinzets.