Política

Trencar la majoria convergent

sant cebrià de vallalta Sis tornen a ser les candidatures a les eleccions municipals amb l'entrada en escena d'un grup d'independents i de la CUP que volen afavorir una altra distribució del govern fins ara encapçalat per CiU

Igual nom­bre d'opci­ons polítiques que el 2007 però amb for­ma­ci­ons dife­rents. Sant Cebrià de Vallalta es pre­senta als comi­cis del maig amb tres cares repe­ti­des, una de recu­pe­rada i dues més de noves. CiU reforça la con­fiança en l'alcalde, Jaume Bor­rell, que fins ara ha garan­tit majo­ries impor­tants al muni­cipi. Pere Vega torna a ser el can­di­dat soci­a­lista amb llista reno­vada i Jordi Parés aglu­tina les ide­o­lo­gies més pro­gres­sis­tes en una Entesa dis­po­sada a sal­var el fins ara insu­pe­ra­ble segon regi­dor dins l'Ajun­ta­ment. Pel que fa als ros­tres que ja han tin­gut pro­jecció política des­taca el de Josep Pla, més cone­gut com a Josep de Ca l'Estrany, que encapçala la llista d'ERC. L'esce­nari polític el com­ple­ten Lluís Per­ra­mon per la CUP i Anto­nia Benítez per la for­mació inde­pen­dent Tots per Sant Cebrià.

El man­dat que ara acaba ha estat mar­cat en bona part per les topa­des entre els grups polítics i pels liti­gis inter­po­sats al govern per actu­a­ci­ons urbanísti­ques molt con­tro­ver­ti­des. La cons­trucció dels pisos de l'avin­guda Maresme i l'acti­vi­tat de res­tau­ració de La Haci­enda quan no dis­po­sada de les llicències cor­res­po­nents han posat l'alcalde con­tra les cor­des mal­grat que ell sem­pre ha defen­sat que s'actu­ava en bene­fici del poble. Amb una cai­guda espec­ta­cu­lar dels ingres­sos pro­vi­nents de la cons­trucció –s'ha pas­sat del milió d'euros en impos­tos a pràcti­ca­ment zero–, la gestió dels ser­veis als ciu­ta­dans s'ha con­ver­tit en una autèntica odis­sea i ha cal­gut aixo­plu­gar-se sota un pla de sane­ja­ment. L'assig­na­tura pen­dent de la millora i adap­tació de les urba­nit­za­ci­ons ha fet tot just les pri­me­res pas­ses i l'única ale­gria amb majúscu­les pel con­sis­tori ha vin­gut en forma de pro­jecte de cons­trucció d'un parc temàtic que, de moment, només s'ha pre­sen­tat a les for­ces polítiques, algu­nes de les quals ja hi han tro­bat greus impe­di­ments de desen­vo­lu­pa­ment. L'ajuda dels fons esta­tals en forma de camp de fut­bol o d'ampli­ació de l'escola bres­sol han permès tirar enda­vant les inver­si­ons més urgents. Pel camí, la crisi ha obli­gat a tallar en sec les col·labo­ra­ci­ons amb Sant Iscle i Sant Pol de Mar en el marc dels muni­ci­pis de la Vallalta, però tot i això, Sant Cebrià ha man­tin­gut un bon nivell en la tro­bada de segu­re­tat local i en la Fira de la Maduixa.

LES CLAUS
Urbanitzacions.
Els diners per fer els projectes d'aquests importants nuclis de població han arribat, però queda poder desenvolupar-lo.
Parc temàtic.
S'haurà de consensuar en l'àmbit de la població.
Jaume Borrell
CiU
Torna a encapçalar la llista convergent amb la garantia de la majoria aconseguida sense massa problemes el 2007
Pere Vega
PSC
El grup socialista està convençut de millorar resultats i de prendre part d'un possible canvi en les sigles de govern
Jordi Parés
ICV-EUIA-EPM
Ha estat un dels regidors més actius del mandat i ha denunciat l'activitat il·legal del restaurant La Hacienda
Josep Pla
ERC
És la gran esperança d'ERC després del veterà Francesc Roig. Conegut pagès i destacat artista diu que calen nous aires
Lluís Perramon
CUP
La formació s'estrena al municipi i reclama una “autèntica participació de la ciutadania en la política local”
Antonia Benítez
TOTS PER SANT CEBRIÀ
Vol ser el grup portaveu de les inquietuds no resoltes de les urbanitzacions, on viu la meitat de veïns.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.