Política

Duel entre dos, amb molts espectadors

Es presenten un total de nou candidatures, més que mai, però el gran duel serà, com sempre, entre el PSC i CiU. Els socialistes confien tornar a ser la llista més votada, i CiU, tornar a governar

Arreu sem­bla que les llis­tes s'apri­men i, en canvi, a Bla­nes aquest cop en són més que mai, amb nou llis­tes i cares noves. A la foto­gra­fia veiem els nou can­di­dats a ocu­par el seient d'alcalde de Bla­nes en els pro­pers qua­tre anys. L'alcalde i aspi­rant a repe­tir per CiU, Josep Trias, s'ha situat estratègica­ment al cen­tre. Supo­sem que ningú no li va dis­cu­tir el lloc, ni per ide­o­lo­gia ni per rànquing actual, al cap i a la fi, és l'alcalde.

A la seva dreta s'han situat Joan Sal­merón (ICV) i Con­xita Boldú (JpB), que pre­ci­sa­ment de dre­tes no deuen tenir gaire res, però com que ara sem­bla que està de moda dir que no hi ha ide­o­lo­gies, sinó que el que governa és l'eco­no­mia i que els polítics fan de ges­tors, no deu tenir gaire importància que hagin triat el cos­tat dret de l'alcalde. Trias és un home de poques parau­les, les seves inter­ven­ci­ons als plens no són d'aque­lles per recor­dar, però els que el defen­sen diuen que és un gran ges­tor. Trias no s'ha vist embo­li­cat en grans polèmiques, però els temes de la tele­visió de Bla­nes i recent­ment, el canvi d'ubi­cació de Bar­rakes l'han enfron­tat a alguns sec­tors del muni­cipi.

El tarannà del PSC

Josep Marigó (PSC) ha triat (estratègica­ment pot­ser?) la banda esquerra de l'alcalde. En els últims temps, més d'un ha par­lat d'un canvi d'acti­tud del can­di­dat soci­a­lista en els plens, com si volgués ofe­rir la seva imatge més dia­lo­gant i pro­pera amb vista a les elec­ci­ons. Vaja, que no ha anat a car­re­gar con­tra ningú, i pot­ser d'aquí li ve la seva pro­xi­mi­tat amb Trias, i és que a poc temps de les elec­ci­ons, no se sap mai qui­nes amis­tats pots arri­bar a fer i amb qui et pots aca­bar ente­nent. En tot cas, la sua­vi­tat de les seves inter­ven­ci­ons als últims plens no és marca de la casa, perquè la número dos de la llista, Lour­des Fàbre­gas, va demos­trar en l'últim ple que el PSC pot treure les urpes quan li convé.

Quan va gua­nyar les elec­ci­ons del 2007, Marigó ja va dir que ho havia acon­se­guit mal­grat una cam­pa­nya de “tots con­tra el PSC”, i no fa gaire va tor­nar a denun­ciar una cam­pa­nya idèntica. Si hi ha con­xor­xes o no, o si és un tema de vic­ti­misme, ho dei­xa­rem de banda, però el cas és que li van ploure atacs des de molts cos­tats. Si això ha des­gas­tat o no la seva imatge, o ha fet min­var la seva cre­di­bi­li­tat entre els elec­tors, se sabrà el dia clau. Un altre tema és si Marigó ha tre­ba­llat bé els que poden ser els seus pos­si­bles ali­ats si tornés a repe­tir un resul­tat sem­blant al del 2007, quan no va poder for­mar equip de govern tot i tenir un regi­dor més que CiU.

El posi­ci­o­na­ment per Bar­rakes

Un dels seus amics amb vista a un nou govern podria ser Joan Sal­merón. La llista d'Ini­ci­a­tiva ha man­tin­gut sem­pre dos regi­dors des de les elec­ci­ons del 1999, i ha estat un dels par­tits més crítics amb el govern de CiU. Sal­merón també ha estat hàbil a l'hora de posi­ci­o­nar-se amb el tema de Bar­rakes, i ha fet cos­tat als joves, un col·lec­tiu que, pel que sem­bla, no les té totes amb l'alcalde con­ver­gent. I, par­lant dels joves, ha estat hàbil obrir el tema de Bar­rakes a un mes de les elec­ci­ons? Li pas­sarà fac­tura a CiU? Ja se sap que l'abs­tenció sol ser cosa de joves, pot­ser per això no cal cui­dar la relació amb aquest sec­tor? De tota manera, el vot fidel de CiU se situa més aviat al cos­tat dels que ballen sar­da­nes i, si és així, pot­ser l'aposta de l'equip de govern de llui­tar con­tra allò que ano­me­nen con­ta­mi­nació acústica fent mar­xar Bar­rakes per donar des­cans als veïns els pot donar vots.

Canvi d'imatge al PP

Al cos­tat de Marigó tenim la cara nova del PP: Sal­va­dor Tor­dera. Es pre­senta com a inde­pen­dent i, amb la llista reno­vada, el Par­tit Popu­lar aspira a aug­men­tar la seva repre­sen­tació a l'Ajun­ta­ment, apro­fi­tant l'ascens del par­tit. Si acon­se­guei­xen un segon regi­dor, Celes­tino Lillo –que es va veure rele­gat per Sal­va­dor Tor­dera a con­tra­cor–, con­ti­nu­a­ria a l'Ajun­ta­ment. No se sap, però, com podria afec­tar el vot popu­lar la pre­sen­tació de Ciu­ta­dans, amb Ser­gio Ata­laya al cap­da­vant. Ciu­ta­dans, a les comar­ques giro­ni­nes, només pre­senta llista a Bla­nes, Llo­ret i Girona.

Con­xita Boldú s'estrena com a cap de llista, amb el segell d'ERC i Rea­gru­pa­ment, tot i que ja anava a les llis­tes el 2007, i no se sap com afec­tarà el vot que Soli­da­ri­tat també hagi deci­dit, en aques­tes elec­ci­ons, pre­sen­tar una can­di­da­tura.

Anselm Ramos repe­teix pel PDB, i de tots els pano­ra­mes, el que menys deu desit­jar, és un govern soci­a­lista. La seva mania a Marigó és ben cone­guda i, de fet, és un dels que va denun­ciar l'exal­calde soci­a­lista a la fis­ca­lia. De tota manera, Anselm Ramos, a l'hora de car­re­gar con­tra el que sigui, sem­bla que no té gai­res manies. En les últi­mes elec­ci­ons, els seus dos regi­dors van per­me­tre a CiU for­mar un equip de govern, tot i que al final fins i tot els dos del PDB van aca­bar anant cadascú pel seu cos­tat.

S'ha inau­gu­rat la Ciu­tat Espor­tiva

Dels últims qua­tre anys, han des­ta­cat la remo­de­lació dels car­rers del cen­tre –tot i que és un pro­jecte que ja s'havia apro­vat en el man­dat ante­rior–, l'aca­ba­ment i la inau­gu­ració de la Ciu­tat Espor­tiva, que sem­blava la cançó de l'enfadós. Una altra cosa serà la gestió i l'ele­vat cost de man­te­ni­ment. També s'ha apro­vat per una­ni­mi­tat de tots els grups que hi ha a l'Ajun­ta­ment la reforma del car­rer de Colom i el pro­jecte de remo­de­lació de la façana marítima, però tal com estan les coses, no se sap quan serà una rea­li­tat. Men­tres­tant, la sorra con­ti­nuarà mar­xant i cal­dran apor­ta­ci­ons del minis­teri.

L'apar­ca­ment a Bla­nes con­ti­nua sent una assig­na­tura pen­dent, tot i que per la CUP, que encapçala Joan Rota, el gran tema pen­dent és la par­ti­ci­pació ciu­ta­dana i la neces­si­tat de defi­nir un model de ciu­tat.

Cap a on?
El model de ciutat de Blanes, per molts, està per definir. És una ciutat turística, i vol ser un municipi tranquil i familiar; són compatibles totes dues coses? De moment, s'ha unit amb Lloret de Mar i Tossa per demanar un pla de requalificació turística.
Josep Trias
CiU
L'alcalde; vol repetir mandat.
LES CLAUS
El duel CiU-PSC.
Els dos partits sempre han estat frec a frec, però tant el 2003 com el 2007 el PSC tenia un regidor d'avantatge. En tot cas, la lluita estarà entre els dos grans partits, com sempre. Caldrà veure quins seran els satèl·lits.
Les investigacions a Marigó.
Des d'un sector de Blanes s'ha atacat per totes bandes Josep Marigó, que té un regidor més que CiU tot i estar a l'oposició. Perdrà pistonada per la investigació d'Antifrau i els afers destapats pels seus grans enemics?
21
Regidors
són els que hi ha a l'Ajuntament de Blanes. La majoria absoluta se situa en 11, doncs, i en els últims mandats no l'ha aconseguit ni CiU ni el PSC.
Josep Marigó
PSC
Exalcalde; repeteix com a cap de llista.
Joan Salmerón
ICV-EUiA
Torna a encapçalar candidatura.
Anselm Ramos
PDB
Incombustible; hi torna.
Conxita Boldú
Junts per Blanes, AM
És el seu primer cop com a cap de llista.
Salvador Tordera
PP
El partit confia en un canvi d'imatge.
Joan Rota
CUP
Nous en el panorama.
Sergio Atalaya
Ciutadans
S'estrena en aquestes eleccions.
Josep Subirós
Solidaritat Catalana per la Independència
Cara nova i llista nova.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.