Política

El míting és història

Un ‘lipdub', un concurs amb premi econòmic o una festa dels anys vuitanta són iniciatives d'aquesta campanya per atraure més vots

Les cam­pa­nyes elec­to­rals poden arri­bar a ser extre­ma­da­ment avor­ri­des. I l'avor­ri­ment genera des­in­terès. El des­in­terès, des­encís. I el des­encís, abs­tenció. L'ori­gi­na­li­tat és la millor manera de com­ba­tre la des­a­fecció dels ciu­ta­dans vers la política. I dins l'ori­gi­na­li­tat, hi cap tot. El míting, la pas­se­jada pel mer­cat o el porta a porta han per­dut efec­ti­vi­tat, tot i que la majo­ria de par­tits encara s'hi afer­ren. En una soci­e­tat 2.0 cal bus­car l'ori­gi­na­li­tat.

El Grill (Grup Inde­pen­dent de Llo­ret) ho té clar. “Som un par­tit petit, amb pocs recur­sos i el que volem és fer una cam­pa­nya dife­rent, diver­tida i atrac­tiva”, explica el seu alcal­da­ble, Joa­quim Tei­xi­dor. Per això, han deci­dit fer un lip­dub –enre­gis­tra­ment d'un vídeo musi­cal en pla seqüència en què els par­ti­ci­pants fan play-back d'una cançó–. La con­vo­catòria és per aquest diu­menge, al pas­seig Jacint Ver­da­guer, a les 12 del mig­dia, i està obert a tots els llo­re­tencs (es pot fer la ins­cripció a través del web grill.​cat). Música per cap­tar vots. Una tàctica que també uti­litza el PP de Bla­nes, que demà al ves­pre farà una festa ambi­en­tada en els anys vui­tanta. O si no, una altra opció és apro­fi­tar recur­sos: el Millor de Llo­ret farà pas­se­ja­des gratuïtes amb tre­net (el cap de llista en té un).

D'altra banda, si un no vol dei­xar total­ment de banda el tra­di­ci­o­nal míting, el que pot fer és asse­gu­rar-se l'assistència. A des­ta­car, la ini­ci­a­tiva dels inde­pen­dents de Riu­de­llots. Durant la cam­pa­nya repar­ti­ran fins a deu tríptics per les cases del poble, amb una pro­posta elec­to­ral a cadas­cun i un Riu­de­nigma. Es tracta d'una defi­nició rela­ci­o­nada amb el poble, com per exem­ple “car­rer de pujada i baixa molt flo­rit (7 lle­tres)”. Les res­pos­tes s'hau­ran de por­tar en el míting final del grup, el 19 de maig, i el gua­nya­dor s'empor­tarà 250 euros per gas­tar en comerços de Riu­de­llots o bé una nit d'hotel a Bar­ce­lona i dues entra­des al tea­tre (els diners els posen els regi­dors de la seva but­xaca). Això sí, el gua­nya­dor cal que sigui pre­sent al míting. A Llo­ret, els de CiU han pre­pa­rat per diu­menge una festa al parc aquàtic Water World. I aquesta set­mana van per les esco­les repar­tint entra­des amb un pallasso. Èxit segur.

Però, l'ori­gi­na­li­tat genera vots? Et dóna l'alcal­dia? Com a mínim demos­tra que, més enllà de pro­me­ses i demagògies, s'intenta posar-hi enginy. Ja és molt.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.