Política

Urtasun: “El procés ha demostrat que és plural i no és propietat de CiU”

El candidat d'ICV-EUiA denuncia que el model econòmic del PP i de CiU és el “low cost”

Es reuneix amb el comitè d'empresa d'Alstom per mostrar el seu suport a la indústria i a la lluita sindical

El can­di­dat d'ICV-EUiA al Par­la­ment Euro­peu, Ernest Urta­sun, ha dema­nat a CiU que no s'apropiï del procés cap al dret a deci­dir, tal com va recla­mar el pre­si­dent Artur Mas durant el míting d'inici de cam­pa­nya dels con­ver­gents. “El procés ha demos­trat que és plu­ral i no és pro­pi­e­tat de CiU”, ha inci­dit Urta­sun, que ha asse­nya­lat que les polítiques del govern de Mas “han estat un atemp­tat con­tra els drets de la gent”. L'eco­so­ci­a­lista ha visi­tat la fàbrica d'Als­tom, a Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occi­den­tal) per exhi­bir el seu suport al sin­di­ca­lisme i als tre­ba­lla­dors d'aquesta empresa. Ha expli­cat que a Bru­sel·les defen­sarà una “política indus­trial activa” i una “tran­sició ecològica de l'eco­no­mia”.

Urta­sun ha denun­ciat que el model econòmic del PP i de CiU per sor­tir de la crisi és el del “low cost” (baix cost), i ha apos­tat per la inversió pública per dina­mit­zar la política indus­trial en els països del sud d'Europa.

El can­di­dat eco­so­ci­a­lista, que no ha pogut visi­tar l'empresa davant la nega­tiva de la direcció, segons que ha expli­cat, ha abor­dat la pro­blemàtica de l'atur tant a Espa­nya com a Europa, sobre­tot, en els països del sud, i ha advo­cat per una nova política indus­trial com a via de “futur” per a aquests Estats euro­peus.

Urta­sun ha aler­tat que alguns par­tits, com el PP i CiU, defen­sen un model econòmic “low cost” per sor­tir de la crisi que implica, ha dit, “pre­ca­ri­e­tat” labo­ral.

Davant del model d'aquests dos par­tits, Urta­sun ha situat una nova política indus­trial i la lluita con­tra l'atur com les “pri­o­ri­tats” d'ICV-EUiA al par­la­ment euro­peu, per reac­ti­var l'eco­no­mia dels països del sud d'Europa, que generi riquesa i tre­ball de qua­li­tat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.