Successos

Seguretat

El crim de la infermera

Un assalt nocturn al servei de diàlisi on treballava la infermera assassinada a Girona complica la investigació

L’assaltant, que va entrar per una finestra, va deixar empremtes i petjades i va ser captat dins de la clínica, però no queda clar per on va sortir

No va arribar a accedir al despatx de la víctima i es desconeix si era el seu objectiu

Carme Font Senen, 68 anys, vídua, super­vi­sora de l’equip d’infer­me­ria del ser­vei d’hemodiàlisi de la Clínica Girona de Girona, podòloga amb con­sulta par­ti­cu­lar a casa seva i tre­so­rera de l’Asso­ci­ació de Malalts Renals de Girona (Amarg), va ser tro­bada, dis­sabte pas­sat, bru­tal­ment assas­si­nada i lli­gada de mans i peus al seu domi­cili del número 23 de la car­re­tera de Bar­ce­lona de Girona. Sis dies després no consta que hi hagi deten­ci­ons i el cas s’ha com­pli­cat perquè dime­cres a la mati­nada un indi­vidu, que va entrar a través d’una fines­tra, va assal­tar les ofi­ci­nes del ser­vei d’hemodiàlisi on tre­ba­llava Carme Font, tot i que no va arri­bar a acce­dir al des­patx de la víctima. Els Mos­sos inten­ten acla­rir si l’assalt a la clínica té relació amb l’assas­si­nat de la super­vi­sora d’infer­me­ria o si és una casu­a­li­tat.

Carme Font, que tenia edat de sobres per estar jubi­lada, no sols con­ti­nu­ava exer­cint de super­vi­sora sinó que tre­ba­llava a diari, no feia ni vacan­ces ni dies de festa. El diven­dres 25 de setem­bre va fer el seu horari habi­tual, des de les vuit del matí fins pels volts de les tres de la tarda. Però cap a la una va pro­ta­go­nit­zar un inci­dent que podria deno­tar que alguna cosa la negui­te­java. Una usuària del ser­vei d’hemodiàlisi, una dona gran, un cop aca­bada la sessió del dia, es va adreçar a la super­vi­sora, Carme Font, per dema­nar-li si seria pos­si­ble que li canviés l’horari. I la super­vi­sora va reac­ci­o­nar amb parau­les no gens ama­bles i aixe­cant el to de veu, obli­gant la paci­ent a mar­xar. L’inci­dent, doncs, va pas­sar poc abans que Font acabés el seu torn a la clínica, que està situ­ada a uns 300 metres del seu domi­cili de la car­re­tera de Bar­ce­lona, on també tenia la con­sulta de podo­lo­gia que ate­nia a les tar­des.

L’endemà, dis­sabte, Carme Font no va arri­bar a l’hora al ser­vei d’hemodiàlisi. Els com­panys d’infer­me­ria van pen­sar que pot­ser s’havia ador­mit i van tru­car-li, però ella no va aga­far el telèfon cap vegada. Com que anava pas­sant l’estona i no arri­bava, una infer­mera i una auxi­liar es van deci­dir a anar a casa seva –són tres minuts a peu– per com­pro­var si era a casa. Van arri­bar al replà del pri­mer pis, on hi ha l’habi­tatge de Font i la con­sulta de podo­lo­gia (comu­ni­ca­des inter­na­ment), i van picar al tim­bre. Cap res­posta. Van pro­var de tru­car al mòbil i des de fora sen­tien que l’apa­rell sonava però ningú l’aga­fava. En vista d’aquesta situ­ació, van con­tac­tar amb la filla de Font, Carme, que jus­ta­ment ges­ti­ona l’empresa que pro­ve­eix de llençols i bates el ser­vei d’hemodiàlisi de la Clínica Girona, i la noia, que encara manté el nom a la bústia però ja no viu al pis, va anar-hi amb una clau i va obrir l’habi­tatge.

I es van tro­bar l’escena d’un crim. El cos de Carme Font, lli­gat amb llençols, cables i cinta ame­ri­cana, i envol­tat d’un bas­sal de sang que apa­rent­ment havia bro­llat d’una ferida oberta al cap. Tot estava cap­gi­rat com si es tractés d’un roba­tori, però les joies eren a la vista. Els cri­mi­nals no se les havien endut. I la porta no estava forçada; per tant, les hipòtesis que es con­si­de­ren són que l’assal­tant va entrar perquè Font li va obrir la porta, perquè va entrar amb ella o perquè tenia clau pròpia.

Els mos­sos i la comi­tiva judi­cial van pas­sar hores ins­pec­ci­o­nant l’esce­nari del crim, per bus­car ras­tre biològic o emprem­tes del cri­mi­nal i ras­tre­jant càmeres que l’hagues­sin pogut gra­var entrant o sor­tint de l’edi­fici, on a l’entresòl també hi ha la seu de l’Asso­ci­ació de Malalts Renals de la qual Font era tre­so­rera, i inter­ro­gant veïns per si havien vist o sen­tit res rela­ci­o­nat amb el crim. Un ele­ment que pot apor­tar infor­mació cab­dal i podria aju­dar a esta­blir l’hora del crim és el telèfon mòbil de la víctima, que con­ti­nu­ava amb bate­ria dis­sabte al matí, quan es va tro­bar el cos. Carme Font solia man­te­nir una gran acti­vi­tat amb els ser­veis de mis­sat­ge­ria del telèfon amb els seus con­tac­tes de la Clínica quan era fora de la feina, però diven­dres, quan va mar­xar de la clínica, entre les tres i les qua­tre, van ces­sar els mis­sat­ges. Un fet que podria aco­tar l’hora de la mort.

Però, a part de la ins­pecció de l’escena del crim, dime­cres els inves­ti­ga­dors van anar a ins­pec­ci­o­nar el ser­vei on tre­ba­llava la víctima, després que els res­pon­sa­bles de Clínica Girona s’ado­nes­sin que durant la nit havien assal­tat el local, un fet que no havia pas­sat mai. La coin­cidència que passés qua­tre dies després del crim va fer rela­ci­o­nar un cas amb l’altre. L’assalt al ser­vei de diàlisi, segons el que han cap­tat les càmeres, va ser per­pe­trat per un únic indi­vidu que va entrar per la fines­tra que dona al car­rer Loren­zana i que va dei­xar emprem­tes als vidres i pet­ja­des al terra. Tot i que les càmeres el van gra­var a l’inte­rior, en ser fosc, no s’iden­ti­fica i tam­poc s’ha pogut esta­blir per on va sor­tir. No va acce­dir al des­patx de la víctima, que ahir els mos­sos encara no havien anat a ins­pec­ci­o­nar, i per tant no es va poder endur res que ella hi guardés. Tot i que no es pot asse­gu­rar que tin­gui un vin­cle amb el cas, l’assalt a la clínica des­con­certa i posa en dubte la teo­ria que la infer­mera fos víctima casual d’un des­co­ne­gut. L’assal­tant podia bus­car alguna cosa que no van tro­bar a la casa o que la víctima no els va voler entre­gar? És un dels inter­ro­gants. Els inves­ti­ga­dors també ras­tre­gen l’entorn de la víctima, que després de que­dar vídua, el 2011, va man­te­nir un litigi judi­cial amb fami­li­ars del seu difunt marit, Eloi Prat Martí, que era un popu­lar boti­guer de la ciu­tat, regen­tava Tei­xits Eloy, i també un gran acti­vista veïnal i cul­tu­ral. L’assas­si­nat de la vete­rana infer­mera només va gene­rar un mis­satge de con­dol de l’alcal­dessa Marta Madre­nas a través de Twit­ter i no es va fer ni minut de silenci, ni acte de rebuig, ni dies de dol ofi­cial, en des­car­tar-se des del prin­cipi, pel per­fil de la víctima, que fos un cas de violència de gènere.

300
metres, amb prou feines, separen l’edifici on van assassinar la infermera Carme Font del servei d’hemodiàlisi on treballava, que va ser assaltat dimecres a la matinada, quatre dies després que es descobrís el crim.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el darrer article gratuït dels 5 d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia